Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win 10 och ny hårddisk


inggus
 Share

Rekommendera Poster

Har tidigare uppdaterat en dator med win7 till win10 men nu verkar det som att jag kanske måste byta hårddisk. Hur gör jag för att få tillbaka mitt win10 till den nya hårddisken? Går det verifiera på något sätt att man har en giltig licens så man slipper köpa nytt operativ om man måste byta hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Licensen är knuten till ditt moderkort så du kan lugnt byta disk och installera W10 direkt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Om du menar att bara installera om Win10 så behöver du inte göra något. Endera har du köpt en licens och kan ange licensnyckel. Om du laddade ned Windows 10 på den tiden den var gratis så finns ditt moderkort registrerat hos Microsoft. Annars är det att klona disken som Mikael63 skriver. Hur detta då fungerar med licensen vet jag inte heller, men borde väl inte vara några problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Skulle du få problem med aktivering av win 10 på den nya disken finns det hjälp under "Aktivering". Där finns en hjälpfunktion som letar rätt på den digitala licensnyckeln som är knuten till ditt moderkort. Jag har för mig att den heter "felsök" eller något liknande.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...