Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome virus?


disellak
 Share

Rekommendera Poster

Tjenare alla kunniga!
det är så att jag har råkat dragit på mig ett satans "popup" virus av något slag. det är endast bundet till chrome, då det slutar när jag avinstalerar chrome.
Med chrome instalerat så startar chrome upp eller öppnar en ny flik varje 15-20 minut som skickar mig till samma hemsida varje gång, är nå thailänskt språk så jag kan inte ens läsa vad det står, men det är alltid samma sida hela tiden.
har sökt med adw cleaner och malwarebytes utan att komma vidare, är det någon som har nå tips på detta problem?
MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa tipsen här https://www.laptopmag.com/articles/stop-pop-ups-chrome

Den senaste versionen är inte 72 som det står där utan 73. Det ser man om man klickar på menyn, de tre lodräta punkterna (Anpassa och kontrollera Google Chrome), väljer Hjälp > Om Google Chrome

 

Den första instruktionen "Select Settings ... to Blocked or delete exceptions" stämmer inte riktigt med svenska Chrome. Så här är vägen i svenskt Chrome:  Meny > Inställningar > Avancerat > Innehållsinställningar > Popup-fönster och omdirigeringar

 

Posta också gärna ett skärmklipp av den där thailändska(?) hemsidan så man ser vad det står i Chromes adressfält när du har hamnat där. Det kan vara en hjälp att lista ut vad du har råkat ut för.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det inte finns en chans att extensions till Chrome kan överleva en ominstallation, så skriv in detta i adressraden chrome://extensions och se om du hittar någon extension du tycker inte hör hemma där.

Redigerad av .M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev disellak:

har sökt med adw cleaner och malwarebytes utan att komma vidare, är det någon som har nå tips på detta problem?

När de programmen inte hjälper så rekommenderar jag att du följer det som står i denna tråd: https://eforum.idg.se/topic/218337-till-dig-med-virus-eller-andra-skadliga-program-i-datorn/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...