Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

strömförjnings problem msi 760


lindis68
 Share

Rekommendera Poster

Hej alla .
Har ett problem med ett äldre grafikkort - Msi N760 med ett 8 pins & ett 6 pins uttag för strömförsörjningen.
Jag har ett Corsair CX450M aggregat med 3 st 6 pins hon uttag , samt 1 st 8 pins . där ett av 6 pins är upptagen .
Då jag ansluter pci-e kablaget med den blå 8 pins hane kontakten och sen andra änden till grafikkortets 8 pins uttag
med 6+2 kontakten .
hur ska jag sen ansluta den andra pci-e kabeln då strömaggregatets enda 8 pins uttag är upptaget.
finns det nån pci-e adapter med 8-pins hona och 6+2 hane.

eller kanske en 6 till 6 kabel det hade ju också funka .

eller finns det nån annan lösning.

 

mvh
Lindis

IMG_3213.JPG

IMG_3214.JPG

IMG_3216.JPG

Redigerad av lindis68
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får titta här om det är något som kan passa dina krav, finns säkert på fler ställen?

 

Sen om ditt nätagg orkar till det grafikkortet är en annan femma.

 

https://online.datapryl.se/products/Kablage/Stromkablar/DELTACO/DELTACO---Stromdelare---6-stifts-PCIe-strom-till-8?prodid=4915064

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev lindis68:

Hej alla .
Har ett problem med ett äldre grafikkort - Msi N760 med ett 8 pins & ett 6 pins uttag för strömförsörjningen.
Jag har ett Corsair CX450M aggregat med 3 st 6 pins hon uttag , samt 1 st 8 pins . där ett av 6 pins är upptagen .
Då jag ansluter pci-e kablaget med den blå 8 pins hane kontakten och sen andra änden till grafikkortets 8 pins uttag
med 6+2 kontakten .
hur ska jag sen ansluta den andra pci-e kabeln då strömaggregatets enda 8 pins uttag är upptaget.
finns det nån pci-e adapter med 8-pins hona och 6+2 hane.

eller kanske en 6 till 6 kabel det hade ju också funka .

eller finns det nån annan lösning.

 

mvh
Lindis

 

IMG_3214.JPG

 

1. Ditt nätaggregat kommer med stor sannolikhet att räcka till grafikkortet du har.

2. Du använder inte originalkablar från Corsair, om jag ser rätt. De gånger jag byggt datorer med Corsairs nätaggregat har kablarna inte haft blå kontakter och avstörningsfilter på kabeländarna.

 

Den 8-poliga kontakten på nätaggregatet är inte ämnad att användas till grafikkort. Den är ämnad att användas till den extra spänningsmatning som processorn, CPUn ibland kräver. Den 8-poliga kontakten på nätaggregatet skall således kopplas till motsvarande 8-polig kontakt (ibland 4-polig och kontakten på kablaget går att dela i två delar med 4 poler vardera) på moderkortet. Den sitter ofta i närheten av platsen där processorn är monterad.

 

De tre 6-poliga kontakterna på nätaggregatet är till för anslutning av grafikkort och periferikomponenter, som optiska enheter, hårddiskar floppydiskar med mera.

 

Du skall således ha en kabel med 6 kontakter i den änden som skall in i nätaggregatet som har 6 kontakter plus två löstagbara (totalt 8 kontakter) i den änden som skall kopplas till grafikkortet.

 

Om bilden ovan visar anslutningen i din dator till ditt grafikkort har ditt grafikkort en 8-polig kontakt samt en 6-polig kontakt. Båda dessa skall anslutas i var sin 6-polig kontakt på nätaggregatet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

774208202__8pinpower.JPG.c478906b4fdc0814b4ce85cf17101818.JPG

 

Ovanstående bild visar den 8-poliga kontakten på moderkortet där en 4-polig anslutning är gjord-

Om nätaggregatet har en 8-polig kontakt skall denna anslutas med alla 8 kontakter i kontakten som bilden ovan visar.

 

På äldre moderkort kan kontakten på moderkortet vara 4-polig istället för 8-polig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...