Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail i Android mobil skickar inte bilagor


Sytanten
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Samsung-mobil med Gmail. Gmailen finns också på min dator. Om jag lägga till en bild i ett mail och sen vill skicka så hamnar det bara i utkorgen men skickas inte. Bilden senast var 4 MB stor. Detta sker varje gång och jag skulle vilja kunna skicka bilder då det är enkelt ta bild med mobilen och det vore enkelt sen skicka. Det går bra skicka bilder med SMS så det måste vara något med Gmailen som ska ändras. Skicka text i Gmailen inte heller något problem. Suftat men inte hitta en lösning, Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Sytanten:

med Gmail

Menar du då Appen som heter just Gmail?

Går det bra att skicka en mycket liten bildfil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså den spökar. Nu när jag kollade igen, så har appen skickat mailen med bilagor men med en försening på ca 16 timmar. Skrev precis ett nytt mail men en liten bildfil på 400 kb och nu ligger den i Utkorgen och så står det "placerat i kö".  Den skickar inte direkt. Ja det är appen Gmail för Andreoid  jag menar. Jaghar bratäckning på WiFI och sitter med dator och mobil bredvid varandra på samma nätverk och trådlöst. Inga problem med datorn men där kör jag ju webbmail via Chrome.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommit ett steg på vägen. Sökte på engelska sajter och hittade fler med samma problem under tiden 2015 fram till nu. Tydligen inte okänt. Provade rensa datan i appen ( Obs utkorgen försvinner dvs de mail du velat skicka). Ingen lycka men tydligen har det hjälpt en del att appen då uppdaterar sig. Det som fungerar på min mobil/app är att gå till Utkorgen( se den på skärmen) och svepa nedåt så att en uppdatering sker. Simsalabim, appen ändrar från "Placerat i kö" till "skickar"  OCH även gör det!  Men skräp att det finns sådan bugg i appen. Appen är nedladdad från Google Play butiken och vad jag förstår är det officiella versionen för Android vers 2019.03.03240577312

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Sytanten:

Ja det är appen Gmail

Okej, tack. Man kan ju ha e-post via Gmail utan att använda just den appen.

Kan du tänka dig att pröva med en annan app?

Kanske tillfälligt bara för att se vad som händer?

Du har kanske en app som heter just EPost redan?

 

Kan annars rekommendera appen Microsoft Outlook

(jo, faktiskt, trots att jag inte riktigt gillar Microsoft så fungerar den appen över förväntan)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är definitivt läge prova annan app. Men misstänker att det är en massa inställningar i appen som ska göras för att den ska fungera som Gmail med multipel inloggning, import av kontakter mm. Man är ju lite lat!

tack för din support

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...