Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome sparar inte mina inloggningar


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

Min webbläsare Chrome beter sig konstigt sedan snart två veckor tillbaka.

Jag har valt att i de flesta webbsajter spara både användarkontot och lösenordet (när det är lämpligt). Men nu fungerar det inte. Efter varje gång jag har stängt av datorn eller bara stängt ner webbläsaren, hamnar jag på sidan där jag med stora bokstäver uppmanas att skapa konto, får sedan leta efter ”har du redan ett konto” med små bokstäver och sedan logga in. Uppgifterna är visserligen sparade men varför ta denna omväg varje gång. På e-forum (liksom alla övriga)tvingas jag dessutom godkänna cookies varje gång och godkänna även villkoren. Samma upprepas nästa gång. Det här gäller nästan samtliga sajter (dock inte alla) jag besöker dagligen och är oerhört jobbigt och irriterande.

 

Allra värst är det att jag ständigt tappar bort mina tre gmailkonton vilket har skapat halvpanik ett par gånger. Normalt går jag in på google.se och klickar på gmail i högra hörnet, då dyker alla 3 adresserna upp, det är bara att logga in. Men inte nu, jag kommer till sidan där jag (med stora bokstäver) uppmanas att skaffa konto, hittar till slut loggin, men ingen mailadress kommer upp, jag tvingas skriva in hela adressen bokstav för bokstav och sedan försöka hitta till nästa konto.

 

Normalt är ju att jag efter en windows-uppdatering eller egen cookies-rensning måste godkänna ex cookies, men då är de ju sparade till nästa rensning sker. Gmailadresserna har aldrig försvunnit förut.

 

Vad ska jag göra? Jag måste få det att fungera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kanske i inställningarna att lösenord mm ska rensas när du avslutar Chrome?

(Jag har inte Chrome själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte den inställningen i Chrome, har inte haft och har inte ändrat något. Och nej, jag använder inte CClceaner. 

 

Det enda jag gjorde tre dagar innan problemet uppstod, var att jag makulerade ett sparat kreditkorstsnummer som inte längre är giltigt, i avancerade inställningar i Chrome. Jag startade om datorn utan att detta fenomen uppträdde. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det som hände egentligen?

Sent igår kväll kastade jag ett öga på datorn som jag hade låtit stå på,och såg jag att jag nu hade Windows inloggningssida framme. Kanske hade datorn till och med startat om eftersom jag hade fått en helt ny, fantastisk landskapsbild. Jag loggade in och öppnade Chrome, och insåg genast att jag nu fått tillbaka alla mina inloggningsinställningar precis som de skulle vara. Tom fotot på Facebooks inloggning var på plats, den som hade varit borta i några veckor. 

Det är bara att tacka och ta emot. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att ditt problem berodde på Chromes senaste uppdatering. I alla fall så råkade både Pelle Penna och jag ut för en förändring efter den. Denna förändring rättades dock till av sig själv.

https://eforum.idg.se/topic/358086-chrome-har-tappat-ansiktet/

1 timme sedan, skrev kiwi01:

Kanske hade datorn till och med startat om eftersom jag hade fått en helt ny, fantastisk landskapsbild.

Kul att det finns fler än jag som kör med Spotlight. Många av dessa bilder är fantastiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...