Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatisk uppdatering av Installerade program


Leab
 Share

Rekommendera Poster

Hej, kan någon tipsa om något program likt Secunia PSI och Kasperskys program update som fortfarande fungerar. Båda nämda är borta nu. Har testat Outdate fighter och SUMO men de programmen fungerar väldigt dåligt.

 

Tackar på förhand.

Leif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

 

Hej,

Tyvärr kan jag inte och vill inte tipsa om sådant.

Jag är personligen emot alla typer av extra-program som skall försöka hålla mitt system "up-to-date" och lika när det gäller alla typer av registerstädningsprogram.

 

Man får i regel ett ytterligare program som lägger sig i Autostart och körs som en tjänst i bakgrunden och tar upp onödig kraft från både processor och minnen.

 

Det bästa är att själv ha koll på sina program och uppdatera dessa och jag som har så ofantligt många egentligen, men har inga problem alls med detta. Och dessutom tex. min Adobe svit har redan automatisk uppdatering och min MS-Office 2016 får alla sina uppdateringar automatiskt via Windows update.

 

Mina Cad-program uppdaterar jag själv - ifall det är behov och alla mina spel uppdateras per automatik när jag öppnar tex. Steam, Origin, Uplay eller Epic Games Launcher.

Mitt Symantec Norton Internet Security (antivirus s/w) uppdaterar sig automatiskt också.

 

Men visst andra kan ha tips, bara mina 5-öre i frågan.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under  Verktyg/Tools har CCleaner infört funktionen att de talar om vilka program som är föråldrade/outdated, dvs har fått en ny version. Det gäller även gratisvarianten av CCleaner. Man kan på så sätt själv gå till de föråldrade programmen eller, om de inte kan uppdateras inifrån, till deras hemsidor och uppdatera dem.

 

Se också den här tråden

https://eforum.idg.se/topic/358115-ccleaner-pro-vs-superantispyware/

 

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...