Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook - ta bort sökruta


Smilingeyes
 Share

Rekommendera Poster

Smilingeyes

Hej!

 

Jag har i outlook lyckats välja fram en sökruta som hamnar ovanför mina mailkorgar, och nu vill jag ta bort den eftersom den bara ligger och tar upp plats. Hur gör jag detta? (se bild)

 

Jag kör outlook privat, kan tyvärr inte hitta versionsnumret någonstans.

 

Mvh

Linda

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte den går att ta bort. Se t ex sidan 49 i det här dokumentet:
https://dcutbildning.com/dokument/Microsoft-Outlook-2016-2c-upplaga-1.pdf

"Sökfunktionen finns ovanför meddelandelistan"

 

Jag kan också konstatera att en liknande sökfunktion ovanför meddelandelistan finns i både Windows Live Mail och Mozilla Thunderbird, vilka jag har i min dator.

 

Vad menar du med att du kör "Outlook privat"? Jag antar annars att du har Microsoft Office installerat i din dator och då borde det inte vara så svårt att hitta vilken version eller årgång du har. I ett Word-dokument klickar du på Hjälp och väljer Om Microsoft Word.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Smilingeyes:

Jag har i outlook lyckats välja fram en sökruta som hamnar ovanför mina mailkorgar, och nu vill jag ta bort den eftersom den bara ligger och tar upp plats.

 

Hos mig visas sökrutan på samma rad som "Alla Oläst" (med den fönsterbredd jag brukar använda). Men minskar jag fönsterbredden så hoppar sökrutan upp och får en egen rad, som i din bild.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smilingeyes

Men den fanns inte där fram till för ca 3 veckor sen, när den plötsligt dök upp. Jag har på alla möjliga sätt försökt stänga / flytta / ta bort den. 

 

Med 'privat' menar jag att det inte är professional, och det finns inget Hjälp/Om i den version jag kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smilingeyes

Jo, det finns en topmenypunkt som heter hjälp, men det är den 'nyare' typen av hjälp med en sökfunktion, och utan 'om'. Jag har även provat denna hjälp för att få bort sökfältet över korgen men utan framgång.

 

(Jo det stämmer att jag har outlookpaketet ihop med office - word. excel mm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tittar på de installerade programmen i Startmenyn under bokstaven M hittar du då inte det här:

1933069333_StartmenyM.png.ae55b6d03cda69204229db3ef9233e10.png
Men du har troligen en senare årgång än 2010

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Smilingeyes:

Men den fanns inte där fram till för ca 3 veckor sen, när den plötsligt dök upp.

Den sökrutan har väl alltid funnits där, i alla versioner av Outlook.

Åtm. har jag inte varit utan den någon gång.

Kanske minst energi att bara låta den vara? Den stjäl max två rader i utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev Smilingeyes:

Men den fanns inte där fram till för ca 3 veckor sen, när den plötsligt dök upp.

Bytte du skärm, skärmupplösning, andra skärminställningar eller fönsterstorlek i samband med det?

Jag tänker på det som ChristerE skrev förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, skrev Smilingeyes:

Jo, det finns en topmenypunkt som heter hjälp, men det är den 'nyare' typen av hjälp med en sökfunktion, och utan 'om'.

Arkiv - Office-konto visar produktinformation hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att anknyta till det som ChristerE tipsade om så kan du jämföra din skärmbild med PCsnubbens skärmbilder i den här tråden
https://eforum.idg.se/topic/358147-outlook-2016-visa-namn-på-kolumner/

Här handlade det om läsfönstrets placering i Outlook 2016. Det kan vara placerat till höger, i nederkant eller sättas på Av. Ditt läsfönster verkar vara placerat till höger och därför har du två rader med sök i en egen rad. Placerar du det i nederkant får du en rad.

1137967372_Outlook2016Lsfnster.png.ad128f42f2e3b584ffb5eb0623de25a2.png
 För vad som händer om du sätter läsfönstret på Av finns det ingen skärmbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...