Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
tfhdesign

Ccleaner Pro vs Superantispyware

Rekommendera Poster

Jag kör både ccleaner Pro och Superantispyware betalversioner. Min fråga är 1. Programmen gör olika saker, behåll båda  2. Det räcker med bara ccleaner  Pro 3. Nej, behåll bara Superantispyware. (I övrigt kör jag oxå Kaspersky internet security)

Vilket påstående är rätt??  Någon där ute som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Programmen gör olika saker, ja. Jag kan inte yttra mig om Superantispyware nuförtiden. Det var länge sen jag använde det programmet. För mig, som kör Windows 10 v 1809, räcker det med CCleaner (gratisvarianten) och skyddet från Windows själv, Windows Defender.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

betanews skrev:  "If you’ve installed the system cleaning software recently, you’ll no doubt have noticed that it came bundled with Avast Antivirus [...]And now in the latest version of the software, CCleaner 5.44, there’s an annoying popup Summer Sale message."

Aktuell version för mig, som kör gratisvarianten, är 5.55.  @tfhdesign kör CCleaner Pro och han har säkert installerat CCleaner för länge sedan. Dessutom antar jag att de som installerade CCleaner, när fripassageraren Avast fanns med,  kunde bocka ur det tillägget. Jag tycker CCleaner är utmärkt som informationskälla. (Det går snabbare att hitta informationen där än att leta i sitt Windows, där den förvisso också finns.) Några störande pop-ups har jag inte märkt. Visst har det dykt upp ett och annat erbjudande men då har jag bara klickat på stängkrysset eller på Nej tack.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, du har rätt, testade nyaste proffs version och inga popups hittills...men jag kan inte styra  vissa funktioner som jag vill...Det här kommer tillbaka något som jag inte gillar. Se bild.

Och att försöka vara med i autostart...nej nej...

Capture.JPG2.JPG

Capture.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdatering:

https://www.ghacks.net/2019/03/15/ccleaner-free-update-introduces-tools-menu-popup-annoyance/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Att du inte längre får några pop-ups beror förstås på att du har CCleaner Pro. Då finns det ju inte längre något att poppa upp för.

Jag tycker det är bra att CCleaner numera upplyser en om att man har program som behöver uppdateras. Om man inte använder ett program så ofta är det annars lätt att missa att det har kommit en ny version av det. Tidigare kunde Secunias personliga mjukvaruinspektör (PSI) kontrollera ens program men dess verksamhet las tyvärr ner 2018

https://eforum.idg.se/topic/355939-dags-att-avinstallera-secunia-psi/

Som jag skriver i den tråden började dock AV-programmet AVG, efter att ha köpts upp av Avast, att rapportera om ens föråldrade program. Emellertid slutade AVG med den informationen och koncentrerar sig nu på att tala om för mig vilka program som slöar ner min dator och i vilken utsträckning de gör det. Första pris i Slowdown severity tar HP Support Assistant, som jag verkligen inte ser någon anledning att avaktivera i min HP-dator, som jag inte heller upplever som slö.

Inte heller retar jag upp mig på att man inte kan uppdatera sina program inifrån CCleaner i dess gratisversion, vilket en av kommentatorerna till ghacks.net-artikeln gör. För mig är det naturligt att gå till programmet som behöver uppdateras och uppdatera det därifrån, om det går. Går det inte så laddar jag ner den nyaste versionen från programtillverkarens sida.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr, det här Ccleaners uppdateringsprogram gör fel.

Jag använder Privacy Eraser (ett misslyckat namn) att städa datorn men Ccleaner har blandad ihop 

Privacy Eraser och Eraser Secure Data Eraser. 

https://www.cybertronsoft.com/products/privacy-eraser/

och

https://eraser.heidi.ie/

Man kan se Privacy Eraser´s logo på bilden .

Mvh

Ccleaner.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här finns nyare story om Ccleaner "CCleaner Free update introduces Tools menu Popup annoyance"

https://www.ghacks.net/2019/03/15/ccleaner-free-update-introduces-tools-menu-popup-annoyance/

Hoppas att URL:n aktiveras nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
56 minuter sedan, skrev pekkau:

Tyvärr, det här Ccleaners uppdateringsprogram gör fel.

Ja, det är dåligt av CCleaner att inte kunna skilja på en tysk och en amerikansk produkt. Det program jag uppdaterade mha CCleaners påpekande var 7-Zip och det var tydligen tillräckligt välkänt för att CCleaner inte skulle blanda ihop det med något annat.

50 minuter sedan, skrev pekkau:

Här finns nyare story om Ccleaner "CCleaner Free update introduces Tools menu Popup annoyance"

Men du har redan postat den länken. Det är ju innehållet i den jag refererar till i mitt föregående inlägg.

När en länk inte blir automatiskt understruken kan man klicka på tangentbordets Enter efter den. Hjälper inte det går man ur inlägget, loggar ut från Eforum, loggar in igen, klickar på Redigera och klickar på Enter igen. Men det gör inte så mycket att en länk inte är understruken. Att kopiera en länkadress och placera den i webbläsarens adressfält görs ju på nolltid.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vi försöka hålla oss till frågan som tfhdesign ställer i stället för att sväva ut om andra problem?

Cecilia

Moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Att du inte längre får några pop-ups beror förstås på att du har CCleaner Pro. Då finns det ju inte längre något att poppa upp för.

Jag tycker det är bra att CCleaner numera upplyser en om att man har program som behöver uppdateras. Om man inte använder ett program så ofta är det annars lätt att missa att det har kommit en ny version av det. Tidigare kunde Secunias personliga mjukvaruinspektör (PSI) kontrollera ens program men dess verksamhet las tyvärr ner 2018

https://eforum.idg.se/topic/355939-dags-att-avinstallera-secunia-psi/

Som jag skriver i den tråden började dock AV-programmet AVG, efter att ha köpts upp av Avast, att rapportera om ens föråldrade program. Emellertid slutade AVG med den informationen och koncentrerar sig nu på att tala om för mig vilka program som slöar ner min dator och i vilken utsträckning de gör det. Första pris i Slowdown severity tar HP Support Assistant, som jag verkligen inte ser någon anledning att avaktivera i min HP-dator, som jag inte heller upplever som slö.

Inte heller retar jag upp mig på att man inte kan uppdatera sina program inifrån CCleaner i dess gratisversion, vilket en av kommentatorerna till ghacks.net-artikeln gör. För mig är det naturligt att gå till programmet som behöver uppdateras och uppdatera det därifrån, om det går. Går det inte så laddar jag ner den nyaste versionen från programtillverkarens sida.

Jag kör ccleaner pro v5.55.7108 win 10 32-bit sedan länge och har inga problem med popups eller ads -- Kollar lite då och då med NPE och malewarebytes för säkerhet skull, tänkte att superantispyware kanske är onödigt att betala för ... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan har varit uppe förr och som tidigare anser jag att:

Alla betalprogram eller för den den delen alla program som anser sig skall kunna "ordna" drivrutiner eller annat "fixa register" på ens dator är rent ut sagt lurendrejeri!

Man behöver inte betala en enda krona, dessutom alla drivrutiner och annat är helt grat5is från tillverkaren.

Finns det inga nya för just denna produkt: kanske slappna av lite.

Finns inga bevis och om sådana skulle presenteras: så vill jag se dessa. Bara skitsnack!

Absolut inget kan göra en dator snabbare via. sk. Registerändringar.

What?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...