Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem HP-Dator


INGEMARASP
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en HP dator som jag köpte 2012. Stationär dator. Det finns inbyggda högtalare i denna dator. Sedan vi programmerat om denna dator får jag inget ljud i den trots att vi klickar på ljudikonen och felsöker samt försöker ladda ner drivrutiner händer inget, det fortfarande " ljud av" vad kan man göra åt detta?

Ingemar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

När du klickar på ljudikonen, högerklickar du då så att du väljer Öppna Ljudinställningar. Du ska få upp en ruta med utdataenhet och då ska dina högtalare vara valda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för HP dator?

Finns "IDT High Definition" under Ljud-,Video- och spelenheter i Enhetshanteraren?

 

Högerklicka i så fall på IDT och välj Uppdatera.

I nästa ruta klicka på "Välj drivrutin som redan finns på datorn". I nästa ruta klicka på "Låt mig välja från en lista........

I nästa ruta klicka "High Definition Audio Device" inte IDT High Definition ....... (om den finns där) och sedan Nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inga, högtalare, headset eller hörlurar är aktiverade och problemet är att det av någon anledning inte går att aktivera dom och att högtalarkonfigurationen är av?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I enhetshanteraren under ljud finnsdetta  "AMD High Definition Audio Device" och "Win TV DVB-T (Model 133xxx)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev INGEMARASP:

I enhetshanteraren under ljud finnsdetta  "AMD High Definition Audio Device" och "Win TV DVB-T (Model 133xxx)

 

Det är ljud drivrutinen för grafikkortet. För HDMI och Display port kontakterna. Det borde finnas en drivrutin för ljudkortet?

 

Vad är det för HP dator? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har nu lyckats få ljud i datorn, dock måste volymkontrollen stå på nästan 100% för att det ska låta något så när bra.

Och "vertpre" du hade rätt det fanns ett utropstecken i enhetshanteraren.

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns "IDT High Definition" under Ljud-,Video- och spelenheter i Enhetshanteraren nu?

 

Har du windows 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är flera som har fått problem med IDT High Definition Audio CODEC på HP datorer efter uppdatering till Windows 10. Du kan prova det som jag skrivit i ett tidigare inlägg och byta till High Defintion Audio Device och se om det fungerar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar helt omöjligt att få in "High Defintion Audio Device", den envisas med att köra "IDT High Definition Audio CODEC"

Ska man inaktivera den först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev INGEMARASP:

Ska man inaktivera den först?

Det ska inte behövas. Hart du gjort exakt som jag har beskrivet? I så fall fungerar det väl inte på din dator vilket är underligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...