Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook kalender i galaxy gear s3?


.M
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Jag använder outlook.com (fd hotmail) för e-post och kalender. Men jag har lite besvär med  att få in kalendern i min Glaxy Gear S3 klocka. I vad jag misstänker är Samsungs kalenderprogram så får jag bara välja google och samsung konto, finns inget outlook att välja. Någon som råkar ha ett förslag på hur man kan lösa detta?

Redigerad av .M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kalenderwidgeten visar alla Google-kalendrars händelser (vi delar kalendrar inom familjen, även hundarna har en egen kalender).

Jag testade att skapa en händelse i Outlook.com och valde att Publicera kalendern.

I Googlekalendern valde jag att importera och fick då händelsen från Outlook.com direkt.

Dock har jag inte (än) fått in den i klockan, vet inte hur ofta synk sker där, eller om jag skulle valt en dag längre fram, nu valde jag dagens datum.

 

Tillägg:

Och det verkar gå segt mellan Outlook & Google om man ändrat, kanske behöver man använda SyncYa för detta, så som jag använder för min "rätta" Outlook.

Redigerad av Mikael63
synk?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är inte säker på att publicera och importera är rätt väg att gå, då jag undrar om den inte bara importerar snapshots av en kalender och inte håller den uppdaterad.

 

Vad är SyncYa för någe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas du välja in kalendern i din telefon?

Tänkte att den då visas i klockan.

Jag hittar inte något om detta i min S9 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat en lösning som funkar för mig!

I telefonen, lägg till konto, kontotyp Exchange ActiveSync

Ange din e-post och lösen.

 

Klart!

Kalenderhändelser för kontot visas i klockan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå "i telefonen", det finns trots allt många ställen man kan klicka och ställa in saker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
23 minuter sedan, skrev .M:

många ställen man kan klicka och ställa in saker.

Ja, och det kan se olika ut i olika telefoner och olika OS.

 

För mig är det

Inställningar

Konton och säkerhetskop.

Konton

+ Lägg till konto

Microsoft Exchange Activ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt nog så får jag inget val att lägga till ett active sync exchange  konto på den skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det då finnas på "föregående"?

Nåt i stil med

"Lägg till konto"

"Lägg till Exchange.."

 

Har en S9 med Pie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... jag kan ha hittat det, verkar som att man måste ha aktiverat gmail för att exchange ska läggas till i listan. Men nu har jag åkt på ett annat problem. Provade med att avinstallera outlook och installera på nytt. Och nu får jag inte logga in. Enligt Microsoft är detta ett känt problem och lösningen är att vänta ett par timmar. Men trist att det skulle hända ändå.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, jag tror jag listat ut något nu. Jag har fått tillbaka e-posten via outlook appen i min lur och när man lagt upp ett sådant konto så dyker outlook upp i listan över konton som Mikael63 nämner ovan. Dock kan man i den inställningen bara välja att synka kontakter. Lite snålt av Microsoft tycker jag.

 

Om man aktiverar gmail så får man tillgång till att lägga upp Exchange konton, vilket bör kunna synka kalender. Dock får jag det inte att fungera. Antagligen för att jag egentligen kör en ganska osupporterad lösning där jag har en min egna domän kopplad till Hotmail som i sin tur blivit omgjord till outlook och Microsoft vill egentligen att jag omvandlar det till ett Office 365 konto.

 

Det finns en annan lösning och det är att se om jag kan använda IFTTT eller en liknande lösning att synka min outlook kalender med min gmail eller Samsung kalender och på så vis få ner bokningarna i klockan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev .M:

Jag har fått tillbaka e-posten via outlook appen i min lur

 

Jag använder också den appen för e-post, den som heter Microsoft Outlook.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook

Jag har, och hade innan mina inlägg här, i den appen ett Gmail-konto, min jobbar-Exchange, en hotmail.com, en hotmail.se.

 

Det konto jag la till var inte där, i den appen, utan mer allmänt i telefonen, enligt beskrivning.

 

Nu när jag hade lagt till ett konto (det hotmail.se jag har/hade) för att testa detta med kalendrar tänkte jag att det då kanske hamnat ett till konto i e-postappen men det hade det inte.

Får inte dubbla mail när jag testar skicka till mig själv.

 

Testar att radera det konto jag lade till, får meddelanden om att alla meddelande mm raderas. Fortsätter.

Kollar i e-postappen och där är kontot kvar, med mitt meddelande.

 

Så det verkar vara skillnad på konto och på konto :wacko:

Vilken telefon?

 

Kollar om SyncYa skulle funka..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, skrev Mikael63:

Kollar om SyncYa skulle funka..

 

Nej!

Inte åt det hållet. Är tänkt att fungera med Microsoft Outlook i en dator där man själv kan ange en publiceringsadress.

(Och det är just så jag själv använder syncya)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, hm.. några noteringar:

 

1. När jag tog bort det Exchange ActiveSync-kontot jag lade till för att testa tog jag tydligen även bort Exchange ActiveSync för min jobbarkalender, men e-posten fanns kvar.

 

2. När jag lade till ett sånt konto, nu med jobbarmailens uppgifter, fick jag en fråga om att tillåta (något) i "Epost" dvs. telefonens/Samsungs e-postklient.

Funderar på om det i den appen går att lägga till, som i mitt fall, hotmail.se som konto och att kalendervisningarna då följer med?

Sedan får man kanske inaktivera synk av e-post i den appen för att inte få dubbla meddelanden, ja eller kanske bara inaktivera aviseringar från den appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit en bit på mitt Microsoft Flow som ska lösa detta åt mig, kanske enklare att felanmäla att jag inte kan ansluta mot outlook via exchange, men det här var roligare.

 

Jag har nu gjort ett flow som kopierar över en ny kalenderbokning från outlook till google, och sparar de id:n som genereras i en fil på min onedrive konstigt nog. Anledningen till att jag måste spara id:n är att nu när jag ska sätta upp att man kan ändra eller ta bort en bokning så behöver jag veta id på outlook bokningen samt id på google bokningen. Och då dessa nu ska ligga i en fil på onedrive så borde jag kunna sätta upp flow för att redigera eller ta bort bokningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...