Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sälja amd athlon 1333 266ddr


Datanörden

Rekommendera Poster

gör jag en bra affär när jag säljer min amd athlon thunderbird 1333 266ddr, 256mb ram, gigabite moderkort, 700 kr chassi, geforce2 mx lg cd rw 12*10*32 för 8000 kronor?

 

med vänliga hälsningar martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör jag en bra affär

 

De grejerna kan man köpa nya, i vilken datoraffär som helst, för under 7000 kr. Letar man noga kan man säkert utan vidare komma ner i 6500 kr.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en bra affär då ja eller nej?

 

Nej, sälj inte nu. Behåll prylarna ett par år så stiger de nog i värde.

 

Troll.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu förstår jag inte?? du sa ju att man kan få mycket billigare ny och den här är begangnad för 8000 och dessutom vill jag ha en annan nu snart sen kanske. jag förlorar bara 2000 krornor för att jag sålde den nu sen jag köpt den

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men kan ni besvara frågan? är det en bra eller dålig affär jag köpte för 9500 och säljer för 8000.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Hur länge har du haft datorn? Om du lurar på någon den för 8000 så tycker ialla fall JAG att du har gjort en rätt bra affär. Vad ska du skaffa som ersättning då? För du ska väl köpa en ny dator för pengarna???

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte den i början av sommarlovet och jag tycker inte att jag lurar någon. jag hade tänkt mig en intel 1.8-2 ghz när dom blir billigare. vad tycker du?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Min brorsa har lurat i mig att en T-bird 1,4 GHz ska var bättre än en 1,8 GHz Intel... och billigare. P.g.a metodisk hjärntvätt från min fromme bror har jag ingen aning om hur läget egentligen är mellan P4 och T-bird...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Det ska väl ha nåt att göra med... cachet? Vet inte riktigt varför det är så. Brorsan är ialla fall så partisk eftersom en 1,4 GHz T-bird är på väg... hehe.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Den e beställd.. kommer väl nästa år. Beställt från Datorbutiken.com de var ju billigast. Win2000 är grejen som dröjer hos dem verkar det som... f-n!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har också hört det men jag tvivlar

 

Beror på vad du ska göra... minnesintensiva spel som drar nytta av P4-plattformen (obs, med rambusminnen alltså) som Quake3 kommer P4:an förmodligen att hantera en smula snabbare, men spel som typ Serious Sam, och alla applikationer som behöver bra flyttalsprestanda (3D-program som 3dsmax, lightwave osv) är typiska exempel där ett thunderbird 1.4GHz utan några som helst problem spöar skiten ur en P4 1.8Ghz och snabbare ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en amd 1333 mhz 256ddr och jag tycker inte den är nå snabbare än min gamla intel 450 mhz

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Då är det visst AMD jag ska ha då, hatar Q3!!! Serious Sam spelade jag så sent som för en timme sen, knäcker det där spelet! Måste *** ta å köpa det också (jag lirade demot då...). Nä, nu ska jag jävlas och snacka svenska i engelska chatten i Kazaa! ****kul där!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en amd 1333 mhz 256ddr och jag tycker inte den är nå snabbare än min gamla intel 450 mhz

 

Nähä. Men icke desto mindre så är den mycket snabbare. Den är till och med snabbare än en P4 på 1,5 GHz.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en amd 1333 mhz 256ddr och jag tycker inte den är nå snabbare än min gamla intel 450 mhz

 

det kan bero på att du är så kvicktänkt att det skulle gå precis lika snabbt med en intel 25 mhz det tar liksom ut varann ellr varför inte en gelcoated räknesticka sant är att gunder hägg var snabbast på sin tid

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte någon ge mig ett defenitivt besked? Intel är mycket dyrare speciel med rambus minnena. Intel har en väldigt stor klockfrekvens på sin 2ghz men amd tjatar om att det betyder helften och att det är annat som spelar in. vissa säger att amd är intel lika bra på grund av via chippen som finns i moderkorten till dom.

 

snälla någon som vet vad ska man ha? amd 1333 eller intel 1.8-2ghz?

 

tack på förhand!

mch martin liss andersson

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla någon som vet vad ska man ha? amd 1333 eller intel 1.8-2ghz?

 

En 2Ghz P4 är i de allra flesta fall snabbare än en 1,33 Ghz T-Bird. Så om du tycker det är värt pengarna är det bara att uppgradera.

 

Om du däremot tänker byta till en 1,8 Ghz P4 är det ingen större mening, den är ungefär lika snabb som datorn du har nu.

 

Intel har en väldigt stor klockfrekvens på sin 2ghz men amd tjatar om att det betyder helften och att det är annat som spelar in

 

Enkelt uttryckt: Hastigheten på en processor bestäms av antalet klockcykler per sekund multiplicerat med antalet instruktioner per klockcykel.

 

En P4 klarar fler klockcykler per sekund (=högre klockfrekvens) men färre instruktioner per klockcykel.

 

Därmed är en T-Bird betydligt snabbare än en P4 med samma klockfrekvens, men i gengäld har Intel lättare att pumpa ut processor med högre klockfrekvens (vilket alltså inte nödvändigtvis är samma sak som snabbare processorer).

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla någon som vet vad ska man ha? amd 1333 eller intel 1.8-2ghz?

 

Det är bara du som vet vad du ska ha, den fnv bästa vägledningen vad gäller prestanda på processorer och moderkort idag, finner du på;

 

http://www.tomshardware.com/

 

med tanke på hur intresserad du är av vad som är snabbt i hem pc världen, borde du fullkomligt älska den siten ;-)

 

Den är bra, no bull :-)

 

reservsite: http://www.anandtech.com/

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag startar datorn så står det innnan man kommer fram till windows nått meddelande om prom hdd smart cabability disabled. vad betyder det?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...