Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP, installation av Nero 6 i felsäkert läge.


Vinterfiskaren
 Share

Rekommendera Poster

Vinterfiskaren

CD och DVD brännarprogrammet Nero 6 gick inte att installera efter senaste ominstallationen av Windows XP i början av mars 2019.

Installationen av Nero 6 avslutades, avbröts i början av installationen och ett litet fönster visades med texten: Fel vid installation av komponent NeroCD2KCheckTool.

 

Jag ska försöka visa med en bild meddelandet som kom fram när installationen av Nero 6 avbröts, avslutades.

 

När jag startade om datorn och höll ner F8 tangenten och startade Windows XP i felsäkert läge som administratör så gick det bra att installera Nero 6.

Alltså installationen av Nero 6 gick bra i felsäkert läge.

 

Jag har efter detta startat Windows XP i normalläge och Nero 6 går nu bra att öppna, har tyvärr ännu inte provat om bränning av skivor fungerar, men det tar jag för givet att det gör.

 

Nu så hoppas jag att eventuella andra Windows XP användare kan ha nytta av denna information.

 

Det tog ett bra tag innan jag kom på att jag kunde gå in i felsäkert läge med Windows XP och prova att installera Nero 6 där.

Finns det någon datorkunnig person som har åsikter om felsäkert läge och eventuella installationer i felsäkert läge? Hoppas jag kommer ihåg att bifoga bilden på felmeddelandet.

 

NeroWebEngine.JPG.08ee50e85f354b1541d03a853cc5ee97.JPG

Vänliga hälsningar

Vinterfiskaren

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse "newbie" Johansson

Jag har själv några gamla datorer ståendes varav en fortfarande har Win 98 installerat. Men får jag fråga varför du fortfarande idag kör Win XP och Nero 6? Win XP var iof sig ett mycket bra OS men för rent praktiskt brukande idag år 2019 har det ju vissa begränsningar liksom även Nero 6 som kom i början av 2000-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dator med WinXP ska du aldrig någonsin under några omständigheter ansluta till internet! Den är helt opatchad sedan flera år tillbaka!

Om nu datorn inte klarar modernare versioner av Windows installera för tusan Linux på den för WinXP ska man inte köra idag!

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinterfiskaren

Ni har med största sannolik helt rätt i det ni säger, men jag vill fortsätta att leka med mina tre gamla Dell Precision WorkStation 470 stationära datorer.

I den ena datorn så har jag W2000, WXP och W7 ultimate 64 bitars, i den andra datorn så har jag WXP och W10 Home 32 bitars, i den tredje datorn så har jag WXP, W8.1 32 bitars och W10 Pro 32 bitars.

Som sagt jag vill fortsätta med detta, även om det kan anses vara olämpligt.

Nu tillbaka till Nero 6, jag har gjort ett antal ominstallationer av Windows XP och tidigare så har installationen av Nero 6 gått helt smidigt och smärtfritt. Det var första gången som installationen av Nero 6 krånglade i Windows XP om jag minns rätt.

Vänliga hälsningar

Vinterfiskaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...