Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail Lösenord


reppson

Rekommendera Poster

Hej.

 

Lyckades tack och lov byta mitt Gmail lösenord med hjälp av mitt Mobil nummer  jag har inlagt i mitt Google konto, då jag misstänkte någon ändrat lösenordet.

Men vad hade hänt om hackaren väl inloggad på min Google, även hade ändrat eller tagit bort Mobil numret, Hade jag inte kunnat göra något då för att återställa ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lite olika alternativ för att säkra upp sitt Google-konto och hur man kan återfå kontrollen till det, t ex 2-faktors autentisering, alternativa mejladresser och verifikationskoder. Jag rekommenderar att du går igenom alla kontoinställningar med tanke på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack, alternativ e post att få nytt lösen till hade jag redan inlagt såg jag, men om hackaren är inloggad kan ju han eller hon ta bort eller ändra även alternativa e-post adresser förmodar jag då kan jag ändå inte byta lösen? och om jag väljer 2 stegs inloggning kommer koden till Mobilen, men om hackaren ändrar i mitt konto till sitt eget Mobil nummer, kommer ju verifierings koden dit istället ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev reppson:

om jag väljer 2 stegs inloggning kommer koden till Mobilen, men om hackaren ändrar i mitt konto till sitt eget Mobil nummer,

Med 2-stegsverifiering blir det ju mycket mycket svårare för någon att hacka ditt konto eftersom det då inte går att logga in utan att kunna läsa SMS:et som skickas till din mobil. Nackdelen är att du behöver ha din mobil tillgänglig varje gång du vill logga in, alternativt krångla med alternativa mejladresser.

 

Har du kollat om det stämmer att ditt konto hackades?

Det går ju att se varifrån de senaste inloggningarna skedde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker då det inte gick logga in trots att jag var 100 % säker jag använde korrekt lösen. Det kan ju visserligen ha varit en tillfälligt driftstörning hos Google Men  jag har nu valt 2 steget ändå trots att det blir lite krångligare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra säkerhetsåtgärder hos Google också för att förhindra att konton hackas, t ex kan det bli stopp på inloggningen om man använder en ny enhet i en annan stad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det fungerar fint nu i alla fall. 

När man blockerar en avsändare man inte vill ha post ifrån, så går det till skräppost.

Går det att ändra så, sådana mail tas bort helt direkt, utan att det först går till skräp posten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse "newbie" Johansson
13 minuter sedan, skrev reppson:

Ok. Det fungerar fint nu i alla fall. 

När man blockerar en avsändare man inte vill ha post ifrån, så går det till skräppost.

Går det att ändra så, sådana mail tas bort helt direkt, utan att det först går till skräp posten

 

Av säkerhetsskäl tror jag inte det går. Det kan ju vara mail som av misstag hamnar i SPAM-mappen och som man vill spara därför tror jag att de automatiskt lagras i 30 dagar om man inte själv raderar dom manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...