Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Apple är desperat


Joakim Ewenson

Rekommendera Poster

Joakim Ewenson

Varför tror ni att amn skapade iMac? Jo för att Apple är desperata. PC har tagit över mer och mer och Macen har lämnats kvar för att dö. Då kom Apple på att man skulle kunna återerövra lite från PC:n genom att göra en Internet dator.

 

Apple drar på stort genom reklam kanpanj i Media men kommer dom att lyckas? Det är den stora frågan. Viss kommer folk (idioter) att köpa iMac men det är nog PC som har tagit över Internet marknaden.

 

Det var vad jag ville säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ewenson

Som alla vet så kommer det absolut inte att ske. Apple är Döende!

 

HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC! HATA MAC!

 

Länge leve PC:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM PC nu är så mycket bättre, kan du besvara följande frågor:

 

(1) Varför kostar en PC ca. 40% mer ön en mac om man räknar ihop inköpspris och drift/underhåll över ett tre års perspektiv?

 

(2) Varför är installationsinstruktionerna för program för PC två sidor, medan

macvesionen är Klicka och installera.

 

/Totte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

Apple har alltid varit före sin tid. (det kanske det som är felet, att dom bara tänker framåt?)

dom var ju hur långt som helst före med grafisk OS åxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

men din PC drar 1000% mer ström än min mac!

om du hade en P2a och jag en G3a alltså...

P2 ligger på ca 40W och en G3a ligger på ca 3 watt. ändå är G3 snabbare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu talade jag om företag. Enligt Intel (känner du till det företaget??), kostar varje PeSe 6ggr så mycket per år i drift, underhåll och service än deras macar (Ja, intel använder macar för all dokomentation, mediaproduktion etc ).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så alla innovativa förbättringar som görs av datorer är olika företags desperata försök att vinna marknadsandelar?

De gör det för att vinna marknads andelar, helt klart, men desperat - knappast!

Snacka om du inte hajjar vad du snackar om, skaffa lite insikt innan du yttrar dig, apple är trendskapande!

 

Det är väl snarare desperat av de företag som gjorde ett misslyckad försök att kopiera imac (iPC)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Kunde inte ha formulerat det bättre själv.

 

Jag tvingas ibland jobba på en NT-burk och mår fysiskt illa varje gång jag ser det hemska flygande fönstret (eller Gates hånflinande anlete).

 

NT. Nästan Trasig. Hur kan man designa något så gräsligt fult? Och buggigt! Det spelar liksom ingen roll att datorn är en Gateway med Pentium II 400 MHz-processor om den inte fungerar speciellt ofta.

 

Men Macen däremot är min kompis, min kollega och sviker aldrig. Den bara fungerar.

 

När Apple lanserar något nytt så tar det fem år innan pc-sidan förstår att det är genialiskt. Ta Newton till exempel. Den kom för tidigt. Nu gör alla liknande maskiner, Palm III osv.

 

Att Apple var ett fruktansvärt vanskött företag från 1993 och framåt är en annan sak. Men nu är Apple tillbaka igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...