Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus i Windowsdator bättre än antivirusprogram i en Apple-dator


X-Men

Rekommendera Poster

Enligt företaget Billig Tekniks hemsida är det betydligt viktigare att ha virus i en Windowsbaserad dator än antivirusprogram i en Apple-dator.

Om detta går det att läsa på deras sida där de presenterar det som allmänt kallas för motmedel mot virus.

 

Det finns ingen förklaring på varför det är bättre med ett riktigt bra virus i en Windowsbaserad dator än ett antivirusprogram i en Appledator.

Men upplysningen kan vara värd en hel del för alla dessa som betalar dyrt för sina säkerhetsprogram. De är, enligt Billig Tekniks hemsida, onödiga i en Windowsbaserad dator. Där skall man ha virus och inget annat.

 

http://www.billigteknik.se/221-antivirus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du väl snurrat till det ordentligt. Man ska INTE ha Virus.

De skriver att om man har Windows så bör man ha ett bra antivirusprogam i datorn. Anledningen är att Windowsdatorerna är mera utsatta för attacker. I en Appledator är virusförekomsten inte så stor och även kanske lite svårare att attackera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett virusprogram för Windows 10 och tidigare versioner av Windows är betydligt viktigare än antivirus program för Apple-datorer.”

 

”Har du en dator med operativsystemet Windows bör du investera i ett riktigt bra virusprogram.”

 

Vill du satsa på ett beprövat och välkänt virusprogram ska du definitivt överväga Norton”

 

”Vi har flera varianter av virusprogram för Windows 10”

 

Några citat från hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PellePenna!

 

Du har inte läst deras hemsida.

Se mina citat.

Dessutom är det inte jag som påstår det som Billig Teknik skriver.

Du rör ihop det jag skriver med det som Billig Teknik skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, skrev X-Men:

 

Vill du satsa på ett beprövat och välkänt virusprogram ska du definitivt överväga Norton”

:blink: Norton är ett antivirusprogram, inte något program för att skapa virus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev mbgtmari:

:blink:Jag har visserligen prövat det norska Norton, eftersom det ingick i min internetleverantörs säkerhetspaket, men något program för att skapa virus var det inte.

Precis!

Jag förmodar du menar Norman och inte Norton, då Norton ingår i Symantecs programsvit och de är ett amerikanskt bolag.

 

Billig Teknik har inte styr på vad de skriver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Nu har du väl snurrat till det ordentligt. Man ska INTE ha Virus.

 

Jag håller med det X-Men vill få fram, jag tycker inte hen har snurrat till det. D v s det är inte bra med VIRUS. ?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev ChristerE:

 

Jag håller med det X-Men vill få fram, jag tycker inte hen har snurrat till det. D v s det är inte bra med VIRUS. ?
 

Ett ”riktigt bra virusprogram” är väl ett som raderar allt som finns på diskarna i en dator permanent.

Undra vilket av de som Billig Teknik saluför och kan rekommendera som är bäst på detta.  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev X-Men:

Enligt företaget Billig Tekniks hemsida är det betydligt viktigare att ha virus i en Windowsbaserad dator än antivirusprogram i en Apple-dator.

Om detta går det att läsa på deras sida där de presenterar det som allmänt kallas för motmedel mot virus.

 

Det finns ingen förklaring på varför det är bättre med ett riktigt bra virus i en Windowsbaserad dator än ett antivirusprogram i en Appledator.

Men upplysningen kan vara värd en hel del för alla dessa som betalar dyrt för sina säkerhetsprogram. De är, enligt Billig Tekniks hemsida, onödiga i en Windowsbaserad dator. Där skall man ha virus och inget annat.

 

http://www.billigteknik.se/221-antivirus

Ja, det kan bli väldigt tokigt när man inte vet särskilt mycket om det man skriver.

Hoppas att deras andra artiklar är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-02-28 på 12:28, skrev Cecilia:

Ja, det kan bli väldigt tokigt när man inte vet särskilt mycket om det man skriver.

Hoppas att deras andra artiklar är bättre.

Billig Teknik har uppdaterat sin sida nu efter påpekande från mig. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...