Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återanvänd gamla hårddisken


mauri
 Share

Rekommendera Poster

Det är möjligt att du bara måste ange ett brev till din hårddisk, om det är erkänt av Bios, men inte av din Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, skrev liven:

Det är möjligt att du bara måste ange ett brev till din hårddisk, om det är erkänt av Bios, men inte av din Windows.

Vad menar du med brev till din hårddisk?

 

Sen är ju problemet redan löst sen några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En av de möjliga lösningarna är att tilldela ett brev till hårddisken. Ibland skriver inte Windows till nya anslutna enheter. Jag är mycket ledsen, min svenska är inte så bra. Jag läste hela publikationen och jag visste att jag hade hans dagar, men eftersom det finns människor som kommer tillbaka till samma ämne, ville jag ge dem den lösningen, eftersom det kan finnas människor som kan hjälpa till.

 

Det verkar som ett otilldelat utrymme. Om du tilldelar ett brev efter att du har lagt tillbaka hårddisken har det tilldelat utrymme och det är en av de möjliga lösningarna på det problem som jag kommenterade. Min kommentar var bara en möjlig lösningsinformation för möjliga användare som letar efter i framtiden.

Redigerad av liven
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr går det inte att första vad du menar med brev, det är inget man kan tilldela en hårddisk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google translate?

letter = brev

letter = enhetsbokstav

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, skrev Cecilia:

 

 

1 timme sedan, skrev Mikael63:

 

 

Vivi hace 6 meses por Skellefteå y mi sueco es muy malo, imagino que se sienten tan idiotas como yo leyendo esto, como yo leyendo su idioma. Navegando encontré en este sitio una solución a un problema que era tan obsoleto que no creía que iba a poder solucionar. Ante esta situación, decidí devolver algo de conocimiento.

 

Explícitamente doy la respuesta en mi idioma, siento no hablar sueco perfectamente (otra vez):

Para un futuro usuario puede ser una solución. Los discos duros (en este tipo de ocasiones) no tienen una letra asignada a el disco duro, para solucionarlo hay que ir a Disk Management en Change Drive Letter and Paths, le asignas una letra y problema solucionado.

 

En lo que respecta a los importante, hay varios formas de partir en base a el error de un disco duro, lo primordial es que la BIOS lo reconozca (si no será un problema de alimentación, placa base o un error microinformático, es decir, que esté roto) o por último el Sistema Operativo, muy común y de los problemas más tontos que me he encontrado como sysadmin.

 

Solo una recomendación, para el usuario del problema, si cambió su SSD por velocidad, le hubiera venido mejor un M.2 (si es compatible con su placa base), tiene velocidades de escritura y lectura de 3 a 6 veces superior.

 

Siento haberme registrado y hablar. De todos modos gracias.

 

Editado.

Redigerad av liven
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej liven, och välkommen till Eforum.

Jag hoppas att du skall trivas hos oss eftersom vi försöker vara ett vänligt teknikforum för alla.

 

Men jag vill uppmana dig att endast använda svenska när du skriver på Eforum: eftersom vi är ett svenskt forum som har svenska lagar och Eforums regler att följa och det går inte att moderera om vi inte förstår vad som skrivs.

 

Du behöver inte känna dig obekväm med detta, utan skriv på svenska så gott det går och det är helt ok att blanda in ett ord från spanskan då och då.

Om vi inte förstår så kommer vi att fråga och det skall du se som positivt och det kanske hjälper dig med svenskan lite.

 

Men svenska är språket på Eforum.

Flyfisherman, Moderator :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...