Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet låter på högtalaren istället för hörlurarna


Kalle288

Rekommendera Poster

Hej!

igår skulle jag sätta i mina hörlurar och lyssna på musik, men när jag väl satte på musiken hördes inget i hörlurarna utan på högtalaren! Jag har provat att om starta telefonen vilket inte gjorde någon skillnad jag har även provat hörlurarna på en annan telefon då dom funka suveränt (inget fel på hörlurarna). Men det är just på min telefon dom inte funkar på, jag har även provat ta ut skit från hörlursuttaget och provat ladda(ladda gick). Jag har en iPhone 7 Plus och förstår inte vad felet är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom iphone 7 saknar hörlursuttag så antar jag att du menar lightning kontakten när du även nämner att laddning fungerar. Eftersom du testat lurarna på annan enhet så är de kanske med 3,5 mm plug + adapter. Adaptern trasig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adaptern funkar då jag provade hörlurarna på en annan telefon med adaptern, jag har även haft problem med att spela in videos och få med ljud, men det kan variera. För två dagar sedan gick det varken att prata i telefonen, spela in videos på Snapchat eller lyssna på musik i hörlurar. Men idag provade jag att både ringa och spela in video och det funka suveränt. Men hörluranar funkar fortfarande inte (dom funka en gång idag för första gången på några dagar men 10 minuter senare skulle jag prova igen och då kom det tillbaka) har verkligen ingen aning om vad det kan vara, har provat starta om telefonen, raderat appar om det beror på lagringen och tagit ut skit ifrån uttaget men inget funkar. Jag vill även få med att mina hörlurar har tidigare funkat bra med min telefon 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...