Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Moto G5S: ständig omstart efter uppdatering till Android 8.1


Madame Mim

Rekommendera Poster

Jag har en Motorola Moto G5S dual-sim som jag köpte i november 2017. I går morse uppdaterade den till Android 8.1 och efter att ha startat om 4-5 gånger fungerade den problemfritt hela gårdagen, vilket var en evig tur eftersom vi var på resande fot och använde den hela tiden för att ta oss fram.

Men precis när vi kom hem på kvällen började den plötsligt av sig själv starta om igen - och har hållit på så sedan dess. Den funkar i 1-3 minuter innan den startar om, men inte helt, för efter omstarten kräver den inte pinkoderna för simkorten utan bara för skärmlåset.

Jag har googlat och hittat att det har varit problem med uppdateringen till Android 8 för vissa mobiler, men jag har inte hittat någon lösning. Det finns gott om både minne och lagring och jag har testat att stänga av helt och starta om, ladda fullt etc. Ingenting hjälper.

Att återställa till fabriksinställningarna står inte på min dagordning och jag behöver verkligen akut mobilen. Har någon här en lösning?

Svar till signatur "Desperat"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har jag (hinner kolla ungefär 1 grej mellan varje omstart...). Det står "Enheten är uppdaterad." Android-version 8.1.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...