Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokia 7 "fryser" vid Noikialoggan!


PelleSök

Rekommendera Poster

som rubriken säger, den slocknade igår med slut batteri. La den på laddning. I morse var den fulladdad så jag startade den, loggade in till androiden men sen stannade den vid loggan och jag kan inte komma till inloggningen till simkortet. den går inte att stänga av heller.

Fråga 1, finns det nåt sätt att tvångsstänga av? ( en annan nokia jag hade kunde man genom att hålla in start och volymsänkning tvinga)

           2, kan man komma åt innehållet utan att ha aktiverat simkortet?

           3, kan man ta ut simkortet som är inaktivt med telfonen i nuvarande läge, igång, utan att det påverkar kortet?

Tacksam för vilka tips som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ej löstagbart batteri?

Man brukar ju på de flesta enheter kunna stänga av genom att hålla inne powerknappen länge, 12 sekunder.

2. Simkort behövs inte för att telefonen ska fungera i övrigt. Fungerar inte att ringa men surfa kan man göra via WiFi.

3. Du menar nu när telefonen är på? Ja, skulle jag vilja påstå. Alltså att man kan ta ut det. Tror dock inte att det beror på kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följt anvisningarna och får viss respons från fånen men bara fram till nokialoggan sen svartnar den igen! Det går att upprepa denna manöver gång på gång med samma resultat. det verkar som om systemet har fastnat i en loop! Dessutom laddar den uur totalt på mindre än 5 tim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...