Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
siamek1212

sista kollen 26k

Rekommendera Poster

tjenare, det var dags för mig och uppgradera datorn tillslut och har plockat ihop delar dock är jag lite tveksam med skärmen. Tänkte kolla vad folket har för åsikter förövrigt angående delarna bör jag byta ut något eller ser det bra ut? 

Kommer spela de flesta spelen från battelfield V till dota 2 och det jag är ute efter är helt enkelt ha något som flyter på bra utan lagg och ska klara sig i ett par år

Annars är detta over kill eller borde man testa nedgradera sig lite och köra på kanske ryzen 2600x och något annat grafikkort samt processorn, tex denna build https://komponentkoll.se/bygg/HFMZe/

jyCOY.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

Det var en fantastisk rigg du påbörjat... 24500:-

Är du säker på att du verkligen behöver detta eller kanske annat?

Är kravet BF5 så är dessa långt över dess krav, men pratar vi om tex. Metro 2035 Exodus, ja kanske, men fortfarande i överkant på vissa saker.

Du kan spara ett nån tusenlapp direkt med att gå ned på processorn...

Men visst vill du lägga ut alla dessa pengar så varför inte?

Jag har inte kollat så att alla inbördes delar är kompatibla med varandra: tex. så bör moderkortet ha stöd för dels CPU (BIOS version) samt även att minnena stöds av moderkortet och att CPU-kylaren (höjd) ryms i chassit.

Obs! detta är viktigt.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Är du säker på att du verkligen behöver detta eller kanske annat?

Nej, det är ju inte TS eftersom hen skriver:

8 timmar sedan, skrev siamek1212:

Annars är detta over kill eller borde man testa nedgradera sig lite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det där är en balansgång och frågan i tråden är tydlig: "och det jag är ute efter är helt enkelt ha något som flyter på bra utan lagg och ska klara sig i ett par år".

Hur skall man svara på detta?

Skall man begränsa systemet redan idag till den vanligaste upplösningen eller sett till att det åtminstone klarar 1440P vid 60z eller kanske 4K (minimikravet 60Hz) och där tillkommer kanske Ray tracing?

Då räcker inte ens detta grafikkort till.

Men helt klart bör man ju åtminstone se till att man har något som klarar dagens krav i spelen med bravur.

Ett stort problem med lagg i online spel är svarstiderna i internet-överföringarna.

Kör ni med fiber så se till att datorn är ansluten via nätverkskabel till routern och inte använda wifi (trådlöst).

Men bygger man själv så har man ofta möjlighet att senare uppgradera vissa saker.

Tex. kan ett grafikkort bytas ut om man tagit höjd för ett bra nätaggregat tex.

Personligen kan jag inte säga att det är "overkill" med tanke på vad jag kostat på min rigg genom åren, men det beror på vad du idag ställer som krav att det skall klara?

Kanske fundera om och byta ut vissa delar och hamna på runt 14-16000:- är fullt möjligt och fortfarande klara sig väldigt bra.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...