Torparen Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Windows gjorde nyligen en uppdatering, vilket skapade problem. Fick ominstallera samtliga Adobeprogram allt gick bra nästan. Photoshop går ej att ladda hem, får beskedet att filen finns redan. Beskedet är rätt filen finns kvar men går ej att radera. Filen innehåller 0 Bit men det krävs behörighet för att radera den. Då jag går till kontrollpanelen (radera filer finns ej filen där. Så min fråga blir hur tar jag bort filen utan att bruka våld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Penna Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Personligen skulle jag köra en registerstädning med Ccleaner för att se om den hittar någon registersträng som låser filen Thirteen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Vilken variant av deras tre. Jag har Kaspersky installerat blir det kollision? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 En generell städning av din dator med Ccleaner som Pelle Penna skrev kan vara en bra början. Nej, någon kollision blir det inte. Ladda ner Ccleaner Portable – Ändra inte på några inställningar – Kör programmet. https://www.majorgeeks.com/files/details/ccleaner_portable.html Mikael63 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Om CCleaner inte hjälper: 12 timmar sedan, skrev Torparen: Photoshop går ej att ladda hem, får beskedet att filen finns redan. Är det webbläsaren som säger det när du försöker ladda ner installationsfilen eller är det i ett senare läge? 12 timmar sedan, skrev Torparen: Beskedet är rätt filen finns kvar men går ej att radera. Filen innehåller 0 Bit men det krävs behörighet för att radera den. I vilken mapp finns filen och vilken fil gäller det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Det är när jag högerklickar på filnnamnet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Har kört Ccleaner problemet kvar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 2 timmar sedan, skrev Torparen: Det är när jag högerklickar på filnnamnet Det där är en lista på mappar och de har alltid storleken 0. Men att det finns en mapp som heter Photoshop kan ju inte stoppa dig från ladda ner ett installationsprogram. Vad finns inuti Photoshop-mappen? Finns programfilen för Photoshop där? Vad händer i så fall om du dubbelklickar på programfilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Mappen heter Adobe i denna ligger de fotoprogram jag bifogat tidigare. I Photoshopfilen finns inget inget bifogar skärmklipp (C4) Vad händer vid dubbelklipp (filen ej åtkomlig åtkomst nekas) Då jag försöker ladda ner filen så får jag efter lång lång tid beskedet (nerladdningen misslyckades filen finns redan) Nu tror jag att jag svarat på dina frågor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Här kommer skklippen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 2 timmar sedan, skrev Torparen: Då jag försöker ladda ner filen så får jag efter lång lång tid beskedet (nerladdningen misslyckades filen finns redan) Vad är det för fil du laddar ner? Varifrån laddar du ner filen? Vilket program använder du för att ladda ner filen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Jag går in på Adobe loggar in på mitt konto. Klickar på Photoshop installationen börjar håller på länge länge innan processen är färdig får jag beskedet inst misslyckades Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Så det är installationen som misslyckas, det var ju stor skillnad från att det är en nerladdning som misslyckas. Exakt hur lyder felmeddelandet du får från installationsprogrammet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Ja du Cecilia jag kan inte skilja på nerladdning och installation. " Installationen misslyckades" I bif skklipp ser du infon efter försök till inst. C9 kommer först C8 då jag klickar på c9 läs mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laso Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Ser att du verkar använda Adobe Creative Cloud, och det är den du ska använda för att installera, uppdatera, och om du vill, starta programmen du abonnerar på, men du kan även avinstallera programmen därifrån, har du försökt att avinstallera Photoshop CC ifrån Creative Cloud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Se om det går att avinstallera Photoshop på det sätt som anges här: https://helpx.adobe.com/creative-cloud/help/uninstall-remove-app.html Oavsett hur det går använd sen Creative Cloud Cleaner Tool för att få bort rester: https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/cc-cleaner-tool-installation-problems.html punkt 5 och följande under rubriken Run the CC Cleaner Tool for Windows Starta om datorn och Installera på det sätt som är beskrivet på sidan https://helpx.adobe.com/download-install/using/download-creative-cloud-apps.html Använd t ex Google Translate för att översätta sidorna till svenska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Tack för alla tips efter att Adobesupporten varit inne i min dator 2,5 timmar funkar det. Går bort ca 45 min för uppladdningar. Till Laso: jag har använt ACC problemet var att få bort den gamla filen. Flyfisherman 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Penna Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 På 2019-02-15 på 09:16, skrev Thirteen: En generell städning av din dator med Ccleaner som Pelle Penna skrev kan vara en bra början. Nej, någon kollision blir det inte. Ladda ner Ccleaner Portable – Ändra inte på några inställningar – Kör programmet. https://www.majorgeeks.com/files/details/ccleaner_portable.html 'Se där ja. Att den fanns i en portable version visste jag inte. Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 28 minuter sedan, skrev Pelle Penna: 'Se där ja. Att den fanns i en portable version visste jag inte. Tack Portabla appar fyller sin funktion ? Pelle Penna 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Penna Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 9 timmar sedan, skrev Thirteen: Portabla appar fyller sin funktion ? Ja de fungerar ofta lika bra. Thirteen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 18, 2019 Author Share Posted February 18, 2019 NU är det problemet med språket, då jag klickar på din länk kommer det upp massor med text hittar dock inet (down load) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution mbgtmari Posted February 18, 2019 Solution Share Posted February 18, 2019 Det står DOWNLOAD LOCATIONS, dvs olika platser du kan ladda ner från. Klicka alltså på någon av de tre: Download@Authors Site Download@MajorGeeks Download@MajorGeeks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 18, 2019 Author Share Posted February 18, 2019 Har nu varit in i programmet. Plötsligt dög det upp en ikon som börja fladdra runt på skärmen, år det ok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 11 timmar sedan, skrev Torparen: Har nu varit in i programmet. Plötsligt dög det upp en ikon som börja fladdra runt på skärmen, år det ok? Ja du Torparen, vilket program har du varit inne i ? Har du möjlighet att lägga upp ett skärmklipp på ikonen som "fladdrar", eller på annat sätt göra en beskrivning ? Mikael63 and Cecilia 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torparen Posted February 19, 2019 Author Share Posted February 19, 2019 Ja om jag det visste förmodligen något som låg i bakgrunden men har varit inne i rätt program och kört en rensníng. kanske maskinen blivit en aning snabbare, har också flyttat ett större antal foto till en extern disk. Tack för hjälpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts