Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Torparen

LÖST Adobe-abonnemang

Rekommendera Poster

Av säkerhetsskäl har jag spärrat min automatiska förnyelse, som går ut i maj. Vad kommer att hända nu, får jag någon form av påminnelse? Jag kan inte finna någon mailadr. bara tfn eller chatt, vilket är svårt då jag ej behärskar engelska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det borde inte hända annat än att du får ett meddelande att din prenumeration har tagit slut. Du har väl inte spärrat ditt betalkort?

Lightroom kommer att fungera för att se på bilderna och exportera dom men redigering går inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad du menar med spärrat betalkortet. Som jag tidigare sa så har jag spärrat för automatisk överförinng.

M.a.o Adobe kan ej automatiskt dra abonnemangsavgiften.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då måste du komma ihåg att säga upp prenumerationen före den går ut så du inte får någon betalanmärkning hos Adobe. Att spärra automatisk överföring är ju samma sak som att strunta i att betala.

Du bör dock avsluta först när det närmar sig eftersom det sker direkt. Går det en dag över har du ju avtal ett år till.

Det heter väl "hantera plan" där du säger upp prenumerationen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tydligen uttrycker jag mig otydligt. Jag avser ej säga upp abonnemanget, vill enbart att inga pengar kan dras utan mitt medgivande. Så min fundering är att får jag en påminnelse eller faktura då ab är på väg att gå ut? Hoppas nu att jag lyckats förklara min fråga.

Har du något tips på hur jag kan skriva till dem?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nu chattat med Adobe flera timmar förhoppningsvis ska det vara rätt nu. Jag återkommer i morgon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vad blev det för lösning då?

Kan ju hjälpa någon annan som undrar om samma sak.

Som jag skrev chatta jag med Adobe nära i två timmar berättade om mitt problem lång om länge blev det klart att jag kunde använda paypal

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×