Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivkommando från Windows 10


ArgusX

Rekommendera Poster

Hej

 

Har Windows 10 och HP skrivare Envy 4524. Problemet är att datorn inte ger färgkommando utan det blir bara svart text. Har haft problemet länge och rådgjorde med HP som koncentrerade sig på skrivaren men den är helt ok. Har en laptop när jag skriver ut färg och det funkar utmärkt. Det är alltså något som datorn är skuld till. Har ominstallerat skrivaren flera gånger och uppdaterat drivers. Windows 10 uppdateras också automatiskt då och då.... Någon inställning i op synes vara boven !

Någon som kan hjälpa mig ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ArgusX,

Här finns ett förslag till lösning

https://h30434.www3.hp.com/t5/Inkjet-Printing/Failure-to-print-colour-on-Envy-4524/td-p/6434114

Jag vet inte om det hjälper för frågeställaren återkom aldrig.

 

Men jag tycker lösningen är väldigt omständligt skriven. Kanske räcker det att du följer lösningsförslaget eller det sista inlägget här https://h30434.www3.hp.com/t5/Inkjet-Printing/HP-Envy-4520-Won-t-print-color/td-p/6418842

Det handlar visserligen inte exakt om Envy 4524 utan om "the HP Envy 4500 Series." Men "Change your HP Envy Printer Driver to the HP Envy 4500 Series", som det står i sista inlägget, kan ju inte vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt att det i utskriftsinställningarna är valt Svartvit utskrift?

 

Visserligen är skrivaren ominstallerad men det kan ju hända att de inställningar som finns/fanns ändå behålls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat datorns inställningar så långt jag begriper och hittade ett ställe där man anger färg och det var förbockat...

Den utskrivna testsidan anger Color Support: Yes       men färgen lyser med sin frånvaro !

Kan det finnas någon annan inställning i datorn ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat att skriva ut med olika program?

Det kan ju finnas inställningar, för ett visst program, som "tar över" inställningar för skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Men "Change your HP Envy Printer Driver to the HP Envy 4500 Series", som det står i sista inlägget, kan ju inte vara fel.

Testat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ändrat till HP Envy 4500 Series..,...startat om datorn och skrivare....men tyvärr förblir det svart....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mystiskt. Skrivaren fungerar men den vill inte skriva i färg trots att den är inställd på det, för det är den väl?  Jag har bara en laserskrivare men så här gör jag om något krånglar med den.

1.Skriv skrivare i Sök, dvs förstoringsglaset bredvid Start
2. Då får du upp Skrivare och Skannrar systeminställningar 3. Klicka där på din Standardskrivare HP Envy 4524

1652271770_Utskriftsinstllningar.png.e4c18fb68c7e3c59eeff2b2f92e32d94.png

Har du klickat på de blå länkarna där ? I Utskriftinställningar och vidare i Avancerat för där borde du kunna se om färgutskrift är ibockat. Kolla att det är på det viset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova skriv en testsida enligt ovan. Du kan också testa att skapa ytterligare ett användarkonto i datorn och testa skriva ut från det. Gör det skillnad?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tack för tipsen. Vill poängtera att skrivaren funkar perfekt med kommando från min laptop. Kopiering i färg också ua.

En testsida blir bara svart om kommandot kommer från min ordinarie bordsdator. Kan bara inte förstå varför när allt är uppdaterat

och inställningarna till synes är ok.. Som jag nämnde tidigare så har HP service kämpat med det och har även själva fjärrstyrt  utan resultat. Får väl fortsätta som tidigare, när jag behöver skriva ut  något i färg  kopierar jag mtrl till laptopen och skriver ut från den....

Tack och hälsningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...