Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilen stänger av mikrofonen?


stjo57

Rekommendera Poster

Jag har en nästan ny Motorola G6 som bryter efter ett par minuter så att mottagaren inte längre kan höra, jag kan dock höra honom. Det är heller ingen idé att ringa upp igen för då bryts det efter några sekunder, gång efter gång. 
Någon som har en idé...?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det finns en inställning som gör att en telefon förhindrar dig från att prata i telefon, det verkar konstigt. Har du provat att fabriksåterställa?

 

Prova även att använda headset eller bluetooth när du ringer någon. Ibland hjälper sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter för mig som ett telefonfel. Har haft liknande på en Samsung och som aldrig löstes av service utan fick köpa en ny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev stjo57:

Jag har en nästan ny Motorola G6

Har det varit så här sen den var ny eller har problemet kommit senare, t ex efter en uppdatering eller installation av en app?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, skrev Cecilia:

Har det varit så här sen den var ny eller har problemet kommit senare, t ex efter en uppdatering eller installation av en app?

Jag köpte telefonen begagnad, den var dock (enligt honon) bara öppnad och testad lite, han hade tydligen fått den i jobbet men hade en Iphone som han hellre ville ha.
Jag fabriksåterställde dock den direkt när jag hade köpt den och sedan fanns felet där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste korrigera mitt inlägg, jag beskrev det något felaktigt.
Mobilen bryter INTE samtalet efter ett par minuter men den bryter så att den jag pratar med kan inte höra mig dock kan jag höra honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det fallet, prova ett headset eller bluetooth, framförallt bluetooth hjälpte när min mobil inte kunde bestämma sig för vilken mikrofon osv skulle användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...