Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låser sig


JoakimH79

Rekommendera Poster

20 timmar sedan, skrev Cecilia:

Då låter det som att du har en normal hastighet för det abonnemanget.

 

Har allt fortsatt att fungera bra?

På 2019-02-08 på 23:17, skrev Flyfisherman:

Det där förstår jag alls inte.

Har ingenting med detta att göra.

En bärbar dator som endast körs på batteriet: där kommer per automatik processorn att klocka ned sig dvs. att processorns alla kärnor kommer att köra på en lägre klockfrekvens och därmed bli något långsammare - allt för att spara ström från batteriet.

Så fort man ansluter nätsladden till vägguttaget så kommer processorn att kunna köra fullt ut, när det krävs.

Fast skulle det vara problem med nätadaptern eller datorns laddkrets, ja då måste du kontrollera detta.

 

Däremot låter det som att du i bakgrunden haft en rejäl stor nedladdning och installation: Windows 10 1809?
Vilket kan ta upp ohyggliga systemresurser, enär detta kan anses som en ny-installation av Windows 10 1803 och jag tror hellre att det är detta som spökar för dig.

 

Kom bara ihåg att du måste efteråt manuellt söka efter och köra en Windows uptade.

Start > inställningar (lilla kugghjulet) > Uppdatering och säkerhet > Windows update => Sök efter uppdateringar

Starta om datorn och repetera tills det inte finns fler uppdateringar.

Mvh :)

 

 

Japp, allt har fungerat alldeles utmärkt sedan jag gjorde en nedladdning av senaste versionen 1809. Inga problem alls med några låsningar trots att laddaren är i hela tiden. Innan nedladdningen kunde jag inte ens ha laddaren i överhuvudtaget utan att det låste sig så det var tydligen lösningen på problemet helt enkelt. Tack för hjälpen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...