Thirteen Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Firefox 65 är behäftat med lite problem när det gäller antivirus. Lösningen torde vara att i adressfältet skriva följande kod: about:config Var nu försiktig och ändra inte på något annat än raden du nu ska söka:security.enterprise_roots.enabled Som standard bör den här inställningen vara false, så dubbelklicka på den för att ställa den till true. Starta om webbläsaren och kontrollera om webbläsarens fulla funktionalitet är tillbaka. Källa: https://news.softpedia.com/news/how-to-fix-firefox-65-errors-caused-by-antivirus-bug-524798.shtml Cecilia and Flyfisherman 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyfisherman Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Gäller det alla, eller enbart dom som kör Avast Antivirus? Jag ser inte att detta behövs på Windows datorer som kör Norton Internet Security (NIS) från Symantec? Jag funderar på att mejla Symantec och fråga, innan dess kommer jag inte att utföra några ändringar i FF 65. Thirteen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted February 2, 2019 Author Share Posted February 2, 2019 Lite svårt att säga vilka antivirusprodukter det berör och vilka det inte berör. Problemet blir mer eller mindre direkt uppenbart då det inte går att komma ut på flera sidor på nätet. Är man inte drabbad så gör man naturligtvis inga förändringar i Firefox. Flyfisherman 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mållgan Posted February 2, 2019 Share Posted February 2, 2019 Se mitt inlägg i tråden om detta för några dagar sedan: Löst! Det var Avast Premier som ställde till det. Här hittade jag lösningen: https://support.mozilla.org/en-US/kb/error-codes-secure-websites#w_avastavg In Avast or AVG security products you can disable the interception of secure connections: Open the dashboard of your Avast or AVG application. Go to Menu and click on Settings > Protection > Core Shields. Scroll down to the Configure shield settings section and click on Web Shield. Uncheck the box next to Enable HTTPS Scanning and confirm this by clicking OK. In older versions of the product you'll find the corresponding option when you go to Menu > Settings > Components and click Customize next to Web Shield Thirteen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbgtmari Posted February 2, 2019 Share Posted February 2, 2019 5 timmar sedan, skrev Thirteen: Lite svårt att säga vilka antivirusprodukter det berör och vilka det inte berör. AVG AntiVirus FREE utan onödiga tillsatser (som AVG så gärna vill att jag ska utnyttja, vilket jag inte vill trots att de är gratis) berörs inte. Precis som Mellin har inte heller jag haft några problem. Allt är precis som vanligt ^^ Thirteen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now