Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox 65 är behäftat med lite problem när det gäller antivirus


Thirteen

Rekommendera Poster

Firefox 65 är behäftat med lite problem när det gäller antivirus.

 

Lösningen torde vara att i adressfältet skriva följande kod:

about:config

 

Var nu försiktig och ändra inte på något annat än raden du nu ska söka:
security.enterprise_roots.enabled

 

Som standard bör den här inställningen vara false, så dubbelklicka på den för att ställa den till true. Starta om webbläsaren och kontrollera om webbläsarens fulla funktionalitet är tillbaka.

 

Källa: https://news.softpedia.com/news/how-to-fix-firefox-65-errors-caused-by-antivirus-bug-524798.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det alla, eller enbart dom som kör Avast Antivirus?
Jag ser inte att detta behövs på Windows datorer som kör Norton Internet Security (NIS) från Symantec?

 

Jag funderar på att mejla Symantec och fråga, innan dess kommer jag inte att utföra några ändringar i FF 65.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att säga vilka antivirusprodukter det berör och vilka det inte berör.

 

Problemet blir mer eller mindre direkt uppenbart då det inte går att komma ut på flera sidor på nätet.

Är man inte drabbad så gör man naturligtvis inga förändringar i Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se mitt inlägg i tråden om detta för några dagar sedan:

 

Löst! Det var Avast Premier som ställde till det. Här hittade jag lösningen:

 

https://support.mozilla.org/en-US/kb/error-codes-secure-websites#w_avastavg

 

In Avast or AVG security products you can disable the interception of secure connections:

  1. Open the dashboard of your Avast or AVG application.

  2. Go to Menu and click on Settings > Protection > Core Shields.

  3. Scroll down to the Configure shield settings section and click on Web Shield.

  4. Uncheck the box next to Enable HTTPS Scanning and confirm this by clicking OK.

    In older versions of the product you'll find the corresponding option when you go to Menu > Settings > Components and click Customize next to Web Shield
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Thirteen:

Lite svårt att säga vilka antivirusprodukter det berör och vilka det inte berör.

AVG AntiVirus FREE utan onödiga tillsatser (som AVG så gärna vill att jag ska utnyttja, vilket jag inte vill trots att de är gratis) berörs inte.  Precis som Mellin har inte heller jag haft några problem. Allt är precis som vanligt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...