Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sökrutor?


riga

Rekommendera Poster

Hej!

Hur får man bort alla sökord som dyker upp när man tex går in på en sida där det finns möjlighet att söka en viss produkt tex "varta"

då kommer det upp en massa ord på "v" som man har sökt tidigare. Jag vet att jag har varit i inställningar tidigare och bockat bort detta

så när man söker så får man inga exempel utan det är blankt. Hoppas att någon förstår vad jag menar?

Skickar en fil som öppnas som word dokument.

Hoppas på svar

 

Hasse

 

 

Varta.docx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det varierar beroende på webbläsare du använder dig av. I vissa webbläsare kan du med piltangent ned gå till det ord du vill ta bort, och trycka delete eller shift+delete (kommer inte riktigt ihåg vilken) men för att stänga av funktionen helt så måste du berätta vilken webbläsare du använder.

 

Det kanske finns en ledtråd på vilken webbläsre du använder i word-dokumentet, men jag tänker inte öppna ett slumpmässigt word dokument hur som helst, om det innehåller en bild, varför bifogade du inte bara bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har med Cookies att göra. Du kan använda en webbläsare som inte sparar cookies, eller någon sida där du kan surfa mer anonymt eller rensa i webbhistoriken så att cookies försvinner

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Detta har med Cookies att göra. Du kan använda en webbläsare som inte sparar cookies, eller någon sida där du kan surfa mer anonymt eller rensa i webbhistoriken så att cookies försvinner

 

Jag tänker hävda att det som på webbspråk kallas autocomplete inte har med cookies att göra. De flesta webbläsare skiljer på cookies och formulärdata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev .M:

Jag tänker hävda att det som på webbspråk kallas autocomplete inte har med cookies att göra. De flesta webbläsare skiljer på cookies och formulärdata.

Jo du har helt rätt där. Google startade väl den funktionen, men jag är rätt övertygad om att OM man gör en sökning på något så kommer även detta förslaget upp nästa gång man söker på de bokstäverna som ordet börjar med. Jag kan ha fel och vill fn. inte testa och rensa webbhistoriken, men ska försöka vid något tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag glömde att skriva att det är Chrome webbläsare och varför jag inte kan skicka en bild direkt är att jag har tagit en 

skärmdump exemplet och lagt sidan påett word dokument. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har grävt lite i senaste versionen av Chrome och dess inställningar. Dom har antagligen plockat bort funktionen eller gömt den riktigt väl. Min chrome är på engelska, så jag är inte hundra på vad de svenska termerna är.

 

Men jag kan tänka mig att om man går in på Autofil och sen Addresses and more

image.png.6d2ae890f7f8ef07ddd997d1bf48aa84.png

 

Och sen stänger av Save and fill addresses så kanske du kan få som du vill ha det.

image.png.ca1d8e9d2a2bdb505cc3aed1156bdd2c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...