Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Torparen

LÖST Surfplatta

Rekommendera Poster

Har för avsikt att köpa en surfplatta, ingen nördplatta, pris max 3000Kr. Men jag vistas i Spanien här finns bl.a. Mediamarkt min fråga är kan man ändra språket likt i datorn?

Det är ju så att alla stora företag ex Net on Net m.fl har en fantastisk servis  men att sända en vara utomlands finns ej på deras karta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att du köper från välkänt varumärke.

Inte för billig platta, finns sämre funktionalitet och de har tryckt in massa annan skit.

Rekommenderar Sony, eller Samsung. De borde ha ngt för 3000. Håll dig så nära taket som möjligt.

Språk går att ändra, det är det första man brukar få välja när man startar upp den för första gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du Jonas det var inte lätt. Var in på mediamarkt (finns i Spanien) det finns ju en uppsjö av plattor Sonny och eller Samsung. Skiljer på några hundralappar. Om jag sätter max på ca 4000 kr har du då något tips helst med Wifi? Kommer att i första hand använda den för fotoredigering och ev se någon film 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, skrev Torparen:

Ja du Jonas det var inte lätt. Var in på mediamarkt (finns i Spanien) det finns ju en uppsjö av plattor Sonny och eller Samsung. Skiljer på några hundralappar. Om jag sätter max på ca 4000 kr har du då något tips helst med Wifi? Kommer att i första hand använda den för fotoredigering och ev se någon film 

Efter att jag sänt svar till dig var jag åter in  . mediamarkt: såg då en som jag nästan fastna för: Asus Wivobook med W10 operativsystem 4397 Kr,  Stor skärm. Vad tror du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, skrev Torparen:

Hur är det kan man ansluta en yttre hårddisk?

Hur har du tänkt att ansluta en yttre hårddisk?

Om det är som en USB-enhet med USB-kabel så tittar du om det finns en USB-anslutning.

Finns det?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-vivobook-flip-14-tp401na-ec007t-14-2-i-1-dator-1303660.html#specifikation

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Windows 10, min reflektion blir att du har väl en bra och snabb internetanslutning i Spanien ?

För en väns W10 dator är regelbundet sysselsatt med att "uppgradera" nästan varenda dag man startar eller stänger av den. Känns det som. W10 uppgradera fungerar OK med ca 5Mbit/s internet.

Men med långsammare internet hade jag inte valt W10.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt tips men jag kör datorn utan problem så W10 bör nog funka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, skrev Thirteen:

Hur har du tänkt att ansluta en yttre hårddisk?

Om det är som en USB-enhet med USB-kabel så tittar du om det finns en USB-anslutning.

Finns det?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-vivobook-flip-14-tp401na-ec007t-14-2-i-1-dator-1303660.html#specifikation

Plattan du rekommenderar verkar intressant men vad innebär det att det står nej för 3G och 4G

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, skrev Torparen:

men vad innebär det att det står nej för 3G och 4G

Det betyder att den bara har Wifi för internetåtkomst, inte tillgång till 3G/4G, har alltså inte plats för ett SIM-Kort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
43 minuter sedan, skrev Torparen:

Plattan du rekommenderar verkar intressant/...

Var snäll och tillskriv mig inte att jag rekommenderar datorn. Visade i tidigare inlägg hur den dator du är intresserad av bedöms.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...