Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

A3mail


bogab

Rekommendera Poster

Snälla nån, hjälp mig! Supporten på A3 (gamla Alltele)  är helkass. De har i sin mailserver ett "junkkonto" där det mesta som hamnar där är randomiserat. Ny Teknik, Tech Republic, DN och en massa andra, oftast viktiga, mail hamnar där ibland. Ungefär 50% av de uppräknade adresserna kommer igenom och hamnar i min mailkorg. Jag kör Thunderbird. Enligt A3 kan man inte ändra eller ta bort junkmappen, vilket är vad jag krävt då Thunderbirds spamhantering är oklanderlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Kan du inte logga in på mailkonto hos A3 med en webbläsare och se om du inte kan inaktivera deras spamfilter på ditt  konto? Brukar finnas möjlighet till detta hos de flesta epostservrar/eposttjänster.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Finns alltså inget att göra då. Är låst vid A3 pga. fiber. Det är bara att gå in på mina fyra konton och flytta mail dagligen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ju inte använda en mejladress som kommer från ens internetleverantör utan det går ju bra att använda Microsofts Outlook.com, Googles Gmail och/eller Yahoo Mail ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fortfarande mail via A3. Jag var  i kontakt med A3 ang mail och fick till svar att de inte längre tillhandahöll den tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har ansvaret för fyra olika mailadresser som funnits i en massa år, är det inte bara att byta. Vilket jobb att meddela alla som kontaktar oss via dessa konton att berätta att vi byter adresser. Mailadresserna bildades en gång när det var Kramfors stadsnät som hade servern, så alla har adresser som slutar på .kramnet. Sedan tog Alltele över men det gjorde ingen skillnad, men nu när A3 bytt mailprogram blev det ett hel..e med junkmappen. Där hamnar allting by random, t.ex. DN, lokala dagstidningar, Illustrerad Vetenskap mm. Dvs. ungeför var tredje mail hamnar här och de två andra går rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst är det en hel del jobb med det, men det är ju bättre att du påbörjar ett byte nu i lugn takt där du kan kolla de gamla adresserna under lång tid, än att plötsligt få ett meddelande från A3 att de upphör med all mejlhantering om en månad (vilket kan hända om många är missnöjda med tjänsten). Har ju hänt förr: https://www.servanet.se/pages/Var_E-posttjanst_Upphor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...