Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Opera


Torparen

Rekommendera Poster

För några dagar sedan höll jag på med ett fotoprogram (Affinity) som krånglade, som Pelle Penna fixade tack. I samband med felsökningen prova jag med olika webbläsare bland annat Opera. Men mitt ordinarie program är Google chrome vilket jag nu använder. Har nu försökt ta bort Opera men icke, får beskedet att stänga ner öppet program, men har inget Opera öppet.. Däremot har jag ett antal ikoner på skärmen med Opera-symbolen, vilka stör mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt första allt har jag provat nu och tidigare blir tji "se till att inte programmet körs och försök igen", men tror inte att det körs.

Ditt andra allt: finns ingen ikon på skärmen som avser Opera. Däremot finns det tre ikoner med Operas  symbol men är ex G.mail. Skall jag ta bort ikonerna med Operasymbolerna och därefter hämta hem dem på nytt med hjälp av Google Chrome?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Torparen:

Däremot har jag ett antal ikoner på skärmen med Opera-symbolen, vilka stör mig.

 

1 timme sedan, skrev Torparen:

 finns ingen ikon på skärmen som avser Opera. Däremot finns det tre ikoner med Operas  symbol men är ex G.mail.

 

Prova att reparera Opera, om det har hänt något https://support.microsoft.com/sv-se/help/4028054/windows-10-repair-or-remove-programs#v1h=tab01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du startar aktivitetshanteraren, finns det något om Opera där då. I så fall klicka på den och välj Avsluta aktivitet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev MH_resurrected:

Betyder inte det att att Opera är standardprogram för webbsidor?

Då räcker det kanske att något slags webbkoppling är öppen för att låsa Opera?

 

Jag kör win7 nu. Men har inte 10:an standardappar under kugghjulet någonstans? I win 7 kan man söka "standardprogram"

 

Alternativt, ange inifrån Chrome

(inställningsprickarna i över högra hörnet)... inställningar, Standardwebbläsare, "använd Chrome som standardwebbläsre - [Ange som standard ].."

eller, följ Googles (glasklara?) instruktioner.

https://support.google.com/chrome/answer/95417?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=sv

 

Testa och se om opera släpper taget.  Kan kräva omstart

 

Opera är helt borta (för säkerhets skull) tror jag. Jag följde Pelle Pennas tips 

Jag kör nu Chrome.

När jag nu har dig på "tråden" är det någon finess att göra en återställning? PS märkligt är att jag kan ej öppna länken du bifogat ingen reaktion då jag pekar på länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Klicka på länken istället, ett klick räcker, så öppnas den;)

 

10 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Klicka på länken istället, ett klick räcker, så öppnas den;)

 

 

Som jag skrivit tidigare är nu alla problem borta. Hur gör jag för att markera att träden är slutförd.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Hur gör jag för att markera att träden är slutförd.  

Du letar upp det inlägg som hjälpte dig mest och längst till vänster om det hittar du en vit bock, klicka på bocken så kommer tråden att markeras som löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Du letar upp det inlägg som hjälpte dig mest och längst till vänster om det hittar du en vit bock, klicka på bocken så kommer tråden att markeras som löst.

Tack nu har jag gjort enligt din anvisning hoppa jag mins detta till nästa dag. Nu skall jag sätta mig och sola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...