Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

android Samsung 7 App Smart Things


mariannes

Rekommendera Poster

Hej!

Har en Samsung 7 där appen Smart Things ingår installerad. 

Vad jag har uppfattat så är den appen till för att styra sina apparater i hemmet eller är det en app med vilken man kan överföra filer eller vad ?

Problemet jag har är att den körs i bakgrunden konstant hela tiden. När jag kollar i apparna så har jag möjligheten att antingen avinstallera eller "TVINGA STOPP". Jag förstår inte innebörden i det andra alternativet. Vad händer om jag gör det?

Och är det en app som är användbar och på vilket sätt i så fall? Hittar ingen vettig information som jag kan förstå. Och vad händer om jag avinstallerar den?

Är den värd att behålla eller bara en onödig grej som tar plats? Eller måste den finnas som standard app?

Denna screenshot från mobilen ser inte riktig ut här men får se....

 

Screenshot_20190125-182621_Gallery.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till att använda så liten textstorlek?

 

5 timmar sedan, skrev mariannes:

Vad jag har uppfattat så är den appen till för att styra sina apparater i hemmet eller är det en app med vilken man kan överföra filer eller vad ?

Smart Things är en sån app för "smarta" hem. Jag har avinstallerat min.

Smart Switch är en app för att överföra rubbet från en telefon till en annan. Användbar men egentligen bara just då. Går kanske inte att avinstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev Mikael63:

Vad är anledningen till att använda så liten textstorlek?

 

Smart Things är en sån app för "smarta" hem. Jag har avinstallerat min.

Smart Switch är en app för att överföra rubbet från en telefon till en annan. Användbar men egentligen bara just då. Går kanske inte att avinstallera.

Alltså då är det ok att bara avinstallera det. Tvinga stopp knappen är dock en gåta, vad är den till för i praktiken?

Jag behöver inget "smart hem" så då är det väl mao tryggt av avinstallera.

Vad menar du med att textstorleken är liten??? Var det något här i forumet som jag visat fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.png.ed37b20ecaa789a33a8b1210888b3a54.png

Blir lite svårläst..

 

I princip brukar det vara så att appar som går att avinstallera kan man avinstallera men man behöver ju inte avinstallera om programmet inte stör på något sätt, tar onödigt stor plats osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-01-26 på 18:59, skrev Cecilia:

"Tvinga stopp" är väl att få den att sluta köra i bakgrunden som du skrev att den gjorde.

Hej!

Jag kontaktade Samsung per telefon, första samtalet hjälpte inte hon verkade inte veta själv så mycket. Sedan ringde jag på nytt och talade med annan person som löste problemet. Avinstallerade i Playbutiken men var tvungen även att avaktivera i apparna. Det var inte så enkelt att bara avinstallera. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev mariannes:

Hej!

Jag kontaktade Samsung per telefon, första samtalet hjälpte inte hon verkade inte veta själv så mycket. Sedan ringde jag på nytt och talade med annan person som löste problemet. Avinstallerade i Playbutiken men var tvungen även att avaktivera i apparna. Det var inte så enkelt att bara avinstallera. 

 

Tvinga stopp funkade inte....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev mariannes:

Hej!

Jag kontaktade Samsung per telefon, första samtalet hjälpte inte hon verkade inte veta själv så mycket. Sedan ringde jag på nytt och talade med annan person som löste problemet. Avinstallerade i Playbutiken men var tvungen även att avaktivera i apparna. Det var inte så enkelt att bara avinstallera. 

 

När jag tog bort den på min S7 räckte det med att trycka på Avinstallera. Underliga manicker dessa smartphones och datorer. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-02-02 på 17:50, skrev vertpre:

När jag tog bort den på min S7 räckte det med att trycka på Avinstallera. Underliga manicker dessa smartphones och datorer. ?

Jag säger detsamma....jag hade ju inte ens någon avinstallera knapp...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...