Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Moderskeppet programproblem


Torparen

Rekommendera Poster

Som ni säkert märkt är jag förföljd av otur. Har sysslat med foto och fotoredigeringar under många år. För användande av fotoprogram tillhandahåller moderskeppet kurser.

Nu har det uppstått ett fel som verkar olösligt. Jag skriver inte mer nu avvaktar om det finns någon som tror kan hjälpa mig vidare. Kurserna ligger online, allt annat på datorn fungerar. Har under flera dagar fått hjälp från Moderskeppets system utvecklare men problemet är kvar. Jag har också kört ett feldiagnos (40 min) på datorn, inget onormalt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Torparen:

Nu har det uppstått ett fel som verkar olösligt. Jag skriver inte mer nu avvaktar om det finns någon som tror kan hjälpa mig vidare.

Nej där är du för optimistisk. Hur ska någon kunna säga sig tro att hen kan hjälpa dig utan att problemet är beskrivet? Beskriv först problemet så får du säkert hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Pelle om den som skall hjälpa mig inte vet något om Moderskeppet är det svårt att förklara, men jag gör ett försök.

 

Det gäller alla kurser, jag kan ta fram aktuell kurs men då jag skall starta upp kursen är det tji. Har kört Moderskeppet i flera år proplemet dök upp för några dagar sedan. Har inget problem med något annat på datorn. Hoppas detta kan hjälpa dig på första steget mot en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det alla kurser, även dom man kan titta på gratis, då behöver man ju inte logga in, eller är det bara när du loggar in, och väljer en kurs?

Gäller det oavsett om du tittar på en påbörjad eller en kurs du inte tittat på ännu?

Vad får du för felmeddelande, om du får något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat Google Crome Firefox och Opera. Har också kört ett fellokaliseringsprogram i datorn (45 min).

Men det som är konstigt, jag på gränsen till ofattbart. Jag fick en ny länk samma problem, men när jag provade på hustruns dator inget problem. Moderskeppet erbjuder ett sjukdagars medlemskap jag loggade in med mina ordinarie namn och lösenord hör och häpna då funkar det.

Blev en liten uppsats men det bjuder jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Torparen, jag förstår inte egentligen vad ditt problem har varit, men du har tydligen haft hjälp av

Citat

Moderskeppets system utvecklare

 

utan att ha lyckats, men plötsligt så får du igång det? Men du skriver också

 

1 timme sedan, skrev Torparen:

Moderskeppet erbjuder ett sjukdagars medlemskap jag loggade in med mina ordinarie namn och lösenord hör och häpna då funkar det. 

 

Trodde det var ditt ordinarie medlemskap som inte fungerade? Eller vad, känns lite förvirrande?

 

Nåväl, huvudsaken att du fått igång det fel du tydligen har haft.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tydligen uttryckt mig luddigt. Jag har fortfarande inte fått ordning på det rätta programmet. Men när jag loggar in på 7 dagars provprogrammet då funkar det. Jag tror att vi lägger det på is till i morgon efter det att jag haft ny kontakt med Moderskeppet. Just nu fattar jag inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar lite som att du kan ha problem med din ordinarie kontoinloggning, eftersom det tydligen fungerar med 7-dagars provprogrammet.

 

Men du skriver också...

 

1 timme sedan, skrev Torparen:

Jag har fortfarande inte fått ordning på det rätta programmet.

 

Det tolkar jag som att det ändå är ett specifikt program du har problem med, men visst, okej, kolla med dom på måndag, så får vi se vad dom svarar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Ja du Torparen, jag förstår inte egentligen vad ditt problem har varit, men du har tydligen haft hjälp av

 

utan att ha lyckats, men plötsligt så får du igång det? Men du skriver också

 

 

Trod.de det var ditt ordinarie medlemskap som inte fungerade? Eller vad, känns lite förvirrande?

 

Nåväl, huvudsaken att du fått igång det fel du tydligen har haft.

 

 

Det är mitt ordinarie som inte funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för liknande på min dator, men då gällde det att logga in på annat ställe. Fungerade först men ett par timmar senare så var det omöjligt. Provade med både Chrome och Opera.

Efter att ha rensat webbhistoriken i webbläsarna så fungerade det igen. Du kanske behöver göra samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu är det så att jag vet inte hur jag rensar webbhistoriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Torparen:

Ja nu är det så att jag vet inte hur jag rensar webbhistoriken

Bif här en bild som visar vad jag gjort. Kan det vara denna operation du åsyftar.

cach.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är den operationen. Hjälpte den inte? Med Ctrl + h får man upp webbhistoriken i alla webbläsare. Du hade ju använt flera så det var därför jag föreslog den enkla åtgärden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag tryckt ctrl+H just nu funkar det. Med den tryckning du tipsade fick jag inte upp samma bild som den jag sände dig. 

bif visar den bild jag fick upp med ctrl+h allt fram till igår är borta

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Torparen , har redigerat bort bilden du lade in, det fanns synliga mejladresser som vi inte ska exponera här på forumet, vill du ha in bilden igen, får du redigera/dölja mejladresserna först.

 

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...