-
Liknande Innehåll
-
Av Tomas E
Varje gång jag öppnar Chrome så ligger flikar från senaste sessionen kvar. Har bestämt för mig att det inte varit så tidigare. Var ändrar man så att man slipper detta? Jag vill enbart ha den flik som är inställd att öppnas vid start, i mitt fall en flik med Speed Dial 2 genvägar. Som det är nu ser det mer ut som en blandning av inställningsalternativet "Fortsätt där du slutade" och "Öppna sidan Ny flik". Som synes är alternativ 1 inställt.
-
Av DePhaz
God morgon.
Har sedan några veckor problem med min webbläsare som kraschar oförklarligt. "Eldräven" har alltid fungerat bra och kraschen kan komma när som helst under normal surf. Oftast när många flikar är öppna men inte alltid. Video går att spela upp utan problem. På "tomgång" kraschar den inte. Det konstigaste är att webbläsaren fungerar bra i cirka 30 minuter för att sedan gå ner. Efter omstart fungerar den en halvtimma till för att sedan gå ner. Märkligt.
Det här sker på en gammal dator med ett 32-bitars Linux Mint 13. Webbläsaren är uppdaterad genom operativsystemet och kan inte uppdateras separat. Vill påstå att aktuell version är den nyaste (69?)
Har tömt cachen och öppnat chassit (för att utesluta överhettning). Misstänker fel på ett ram minne. Min hårddisk ÄR gammal och liten men fungerar. Jodå, den är bara på 80GiB och den är fylld till runt 46% men det borde väl inte utgöra några problem med skrivning till disken när minnet tar slut.
Kommer inte att starta upp denna dator idag men jag kan bifoga mer uppgifter, bilder, etc.PP i helgen.
-
Av Torgny
Hej,
Det finns ju många program för att göra en Back-Up men de jag funnit gör schemalagda "backuper". Jag söker ett program där jag i förväg valt vilka filer som skall kopieras och destinationen men jag vill skälv avgöra när och hur ofta det skall ske med några få tangentryckningar.
Alltså inte behöva upprepa vilka mappar det gäller eller var en back-up skall placeras.
Tacksam för några förslag.
/Torgny
-
Av DePhaz
Hej.
Ja jag är urkass på det här. Ingen kommentar på det. 😐
I vart fall har jag i många år kört Opera men det är en gammal modell och det är inte säkert (jag kör 32-bit Linux Mint system så den uppdateras inte). Eftersom datorn har blivit lite ombyggd med bättre (men gammal) hårdvara så kan jag nu gå över till att köra med Firefox. Att exportera bokmärken och liknande skulle jag nog kunna få till men hur får jag över "Inloggningsnyckelringen" från Opera till Firefox? Det hade varit enklare än att skriva in alla lösenord och annat ytterliggare en gång.
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- SAP/ABAB-utvecklare till AppliconStockholm (Län)
- Junior .NET-utvecklareStockholm (Län)
- .NET-utvecklare till AppliconStockholm (Län)
- Koordinator/ Tekniker Raindance, GöteborgGöteborg, Västra Götaland, Sweden
- Javautvecklare, GöteborgGöteborg, Västra Götaland, Sweden
- SAP/ABAB-utvecklare till Applicon