Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program/tillägg för optimering för hemsida


jonathanh

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet om ett program där man kan se vad som behöver optimeras på en hemsida?

Som exempel SEO, storleksförminskning av bilder och optimering av CSS, JavaScript och html.

Jag har hittat ett tillägg till Firefox och ett till Chrome men den kollar bara på sidan som är aktiv.

Det skulle vara bra om man kunde hitta något program eller en hemsida som kollar genom

alla sidor finns på hemsidan. Här nedan är länkar till tilläggen som jag fann väldigt användbara.

 

Firefox:

Axe Developer Tools

 

Chrome:

Lighthouse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På jobbet så körde vi en tjänst som dels monitorerade svarstider, men kunde ge lite detaljer kring vad som tog lång tid osv. På så vis kunde vi se om vi glömt optimera vissa saker som javascript och bilder pga hur lång tid de tog att ladda ned. Via selenium script så satte vi upp scenarior som efterliknade det beteende kunderna visade och så kunde vi fokusera på att optimera just det som behövdes mest.

 

Apica hette det. Dock jobbar jag inte med riktigt samma saker längre så jag har inte någon insyn i hur det används nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...