Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epson XP-225


syllun2003

Rekommendera Poster

Hej. Skrivaren verkar fungera förutom att den skriver ut blankt papper. Felsökaren säger att ev.- Print Spoler körs inte? Hur kollar jag detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, om inte Print Spooler (Kolla aktivitetshanteraren) körs kommer nog inte ens ett blankt papper att skrivas ut.

Är de senaste drivrutinerna installerade?

 

Tillägg: Trådrubriken anger Kanon. Är det Canon du menar?

XP-225 är annars en modell som Epson har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to KANON XP- 225

Förlåt, visst har jag en EPSON XP-225.

Tack för svar.

Har kollat Print Spooler som är aktiverad. och läst  länken från Pelle. 

Men det kvarstår samma fel   Scannern fungerar fint.

Skickar med en skärmdump om det säger något. :-)

 

 

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag tog mig friheten att ändra trådrubriken.

 

Man ska nog tolka texten

Citat

Tjänsten Print Spooler körs inte - Problemet hittades inte

som, typ:

"Kollar om felet beror på Print Spooler. Nähäpp, det var det inte"

 

Vanligt är ju att man kan behöva installera om drivrutinerna.

Om man väljer att ta bort skrivaren får man väl frågan om att behålla eller ta bort drivrutiner(?, använder Linux själv)

Tar man bort skrivaren OCH drivrutinerna kan man börja om "från noll" med att ladda ner drivrutiner från Epson och installera enligt anvisning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Jag har ju ingen skivspelade i den här datorn och kan inte installera om skrivaren den vägen. Frågan är om man kan ta hem ett inst.program till denna skrivare på nätet utan kostnad? Någon som vet? Usch jag är en riktig dummis när datorn strular. hmhm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste drivrutinerna har jag hämtat. Hur gör jag !

Tänkt mig hämta EPSON Produkt Setup. Ska jag först avinstallera det som nu finns i skrivaren

 

 

/syllun

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är den ansluten med usb kabel så lossa den först. Sedan kanske du får instruktioner under installationsfasen att stoppa i sladden. Annars gör du det sist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för fin hjälp alla. Jag har lyckats få ordning på skrivaren, som nu är helt perfekt :thumbsup:

 

 

/syllun 2003

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev syllun2003:

Tack för fin hjälp alla. Jag har lyckats få ordning på skrivaren, som nu är helt perfekt :thumbsup:

 

 

/syllun 2003

Då vill vi gärna veta hur du bar dig åt, så att vi har nytta av det längre fram kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows 10 .

 Hämtade hem EPSON setupen och la den på skrivbordet.  Loggade in på EPSON Connect och hämtade hem uppdateringar som där rekommenderades . Efter det skramlade det till i skrivaren som skrev ut dessa uppdateringar jag gjort. Fick ett råd av min granne att jag skulle prova att ta bort skrivaren och lägga till den igen. Efter det så skrev den ut snyggt och prydligt. Jag behövde inte installera om programmet. ?

 

/ syllun2003

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis syllun2003, ja att få en krånglande skrivare att fungera igen, kräver lite envishet, och att våga göra lite själv. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...