Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med synkning Onedrive


EmilEBP

Rekommendera Poster

Hej!

Har en MSI-laptop med Windows 10 där jag har skaffat Onedrive för att säkerhetskopiera en del mappar och filer. För ett tag sedan slutade vissa mappar att synka och när jag nu loggar in i Onedrive online via mobilen tex finns inte alla filer som ligger i mapparna när jag kollar i datorn ("offline" alltså). Tittar jag i Onedrive står det "väntar på synkning" på den mappen där de saknade filerna egentligen ska ligga. Har försökt att reseta Onedrive men detta hjälpte inte. I de två mapparna som jag vet inte synkar ska det ligga word och excel-filer. Någon som har något tips på vad man kan göra? Har försökt att gå via Windows hjälpsida men inget som jag har testat där har fungerat. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum!

 

Hjälper det att ta bort synkningen från mapparna, starta om datorn och sen lägga till mapparna igen?

 

Är det den här sidan du menar med hjälpsida?

https://support.office.com/sv-se/article/Åtgärda-OneDrive-synkroniseringsproblem-83ab0d8a-8400-45b0-8dcf-dc8aa8a6bcf8

Vilken sorts ikon visas i din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-01-25 på 13:47, skrev Cecilia:

Hej och välkommen till Eforum!

 

Hjälper det att ta bort synkningen från mapparna, starta om datorn och sen lägga till mapparna igen?

 

Är det den här sidan du menar med hjälpsida?

https://support.office.com/sv-se/article/Åtgärda-OneDrive-synkroniseringsproblem-83ab0d8a-8400-45b0-8dcf-dc8aa8a6bcf8

Vilken sorts ikon visas i din dator?

 

Tackar!

 

Testade att ta bort synkningen, starta om och lägga till dom igen och då försvann "väntar på synkning" men filerna som saknades förut kom inte in nu heller.

 

Ja det är den sidan jag menar. På min dator visas den vita ikonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-01-26 på 17:17, skrev Cecilia:

 

Ja det har jag gått igenom det också. Något annat förslag på vad jag kan hitta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så det är rätt OneDrive som körs. För en tid sedan i höstas så spökade någon uppdatering till det så att det som var min egentliga OneDrive byttes ut mot en annan och som då inte var funktionell.

 

Se här

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Kolla så det är rätt OneDrive som körs. För en tid sedan i höstas så spökade någon uppdatering till det så att det som var min egentliga OneDrive byttes ut mot en annan och som då inte var funktionell.

 

Se här

 

Vad jag kan se så är det inget nytt OneDrive som hamnat på datorn och jag kan ju starta OneDrive + se samtliga mappar som jag har lagt där men det är endast 2st undermappar som slutat att kopieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju ladda upp filer till webbsidan OneDrive manuellt. Du skulle ju kunna pröva med att göra det med några filer i de där två undermapparna för att se om det då kommer igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-01-31 på 12:11, skrev Cecilia:

Man kan ju ladda upp filer till webbsidan OneDrive manuellt. Du skulle ju kunna pröva med att göra det med några filer i de där två undermapparna för att se om det då kommer igång.

Ladda upp dom manuellt fungerade. Nu återstår att se om den sköter sig per automatik i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...