Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Lina_.02

Vill ha en tyst speldator

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är lite utav en sims nörd men kan väldigt lite om datorer:/ 

Vill köpa en bärbar i prisklassen runt 10000kr och fick nyligen lämna till baka en Acer Nitro 5 för att jag tyckte fläkten var alldeles för högljud och datorn blev så varm.

Har även testat en MSI Gl73 men där stog det bara att programmet inte svarade på datorn, så blev ju inget sims spel på den datorn heller.

Har någon ett förslag på en tyst bärbar dator med bra bild som kan hantera ca 15 expansionspaketet och hänga med i spelet utan att lagga? (Kan tilläggas att jag pelar sims 3 och inte 4.) 

Tack på förhand för svar😃

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen @Lina_.02

Du skriver att du vill ha en speldator och du skriver att du spelar SIMS 3.

SIMS 3 kräver väl inte så stora resurser att det krävs en särskild speldator? Alla dagens datorer torde uppfylla de krav som ställs för just det spelet.

Sedan kan det givetvis vara så att du även spelar mer resurskrävande spel och då kan en gamingdator behövas.

Bara en tanke, kanske det inte är motiverat med en gamingdator?

SIMS går ju att spela på en Mac vilka är tysta "as design". Dock får man då köpa den billigaste och kanske "sämsta" Mac,en för att klara budgeten.

Hoppas andra kan hoppa in och bidra i tråden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@Mikael63 även om sims 3 inte kräver så mycket av datorn så går det väll att förbättra spelupplevelsen med en bättre dator? Så att man får ett bättre flyt på spelet med bättre bild. Går det även att åstadkomma med andra datorer som inte är gaminganpassade?

Är ute efter en dator som inte bara uppfyller minimum kraven för spelet utan en som fixar högre grafik inställningar osv

(Hoppas jag inte var allt för otydlig😅)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Givetvis blir det bättre med en bättre dator, då man kan köra med högre upplösning och maximera alla inställningar som finns i spelet. Nu är inte Sims så beroende av ett riktigt bra grafikkort utan det är ramminne och processor som gör skillnad. Jag spelar inte Sims men jag skulle rekommendera en processor med fyra kärnor t.ex. en Intel core i5 och minst 6 GB i ramminne. En dyrare Intel core i7 behövs inte.

Med kraftigare komponenter i laptopen får man räkna med att fläkten kommer att jobba mera och att datorn blir varmare. Något bra förslag på en laptop har jag tyvärr inte men Asus brukar ha bra laptops.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ju mindre en dator är och ju högre prestanda den har dessto svårare blir det att få datorn att arbeta tyst.

Därför att luften som behövs för att kyla elektroniken måste pressas genom allt mindre öppningar.

Därför har alla bärbara speldatorer idag fläktar för att pumpa igenom luften = störande ljud.

Jämför en iPad eller Android platta. Duger bra till att surfa på.

Till att surfa behövs ingen elektronik som utvecklar mycket värme.

Och Paddan eller Plattan klarar sig enbart med egenkonvektion för kylning. = TYST

Vill man ha en tyst speldator så måste den vara så stor att den klarar sig med egenkonvektion.

Vilket tyvärr blir stort, tungt och DYRT.

För din del blir billigast bra hörlurar som täcker öronen (dämpar ljudet) mikrofon ? och ger dig röster eller vad du ha från SIMS3.

Finns det sådana som går att ansluta till bärbar dator ?

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?s=200&l=s393026934&o=produkt_betyg#prodlista

Redigerad av jannejanne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu