Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visa i utforskaren


Bjurshans

Rekommendera Poster

Tidigare har det gått att se bilder som miniatyrer i utforskaren. Har det tagits bort? Nu finns bara alternativ att välja olika storlekar på ikoner och en sammanfattningslista.

Möjligheten att se bilder som små ikoner försvann under hösten. Kan det ha att göra med någon uppdatering av Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan det nog. Vad har du för version av Windows 10? Jag har fortfarande version 1709 och jag kan fortfarande se bildminiatyrerna i utforskaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar tyvärr inte informationen om vilken version av Windows. Har hittat det tidigare efter vägledning i tidningen. Letat runt på alla möjliga ställen. De har en förmåga att gömma information. Var hittar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lösningen. Under alternativ för utforskaren och visningsalternativ. 

Tog bort bocken vid " visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer" och nu fungerar det. Att det var så lätt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev Bjurshans:

Hittar tyvärr inte informationen om vilken version av Windows. Har hittat det tidigare efter vägledning i tidningen. Letat runt på alla möjliga ställen. De har en förmåga att gömma information. Var hittar jag det?

Du kanske vet om du har Windows 7 eller Windows 10?

 

https://eforum.idg.se/topic/357634-så-kollar-du-vilken-version-du-har-av-windows/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Klicka på Startknappen och skriv winver", står det i PC för alla-artikeln men det borde stå "Klicka på sökrutan, dvs förstoringsglaset bredvid Start och skriv winver".  I sökrutan kan man också skriva Om din dator för att få upp information om vilken version man har.

 

När det gäller att du hade "visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer" ibockat så kan det faktiskt vara någon uppdatering som hade ordnat det. Det är inte alltid man själv som ställer till problem i sin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de flesta har Windows 10 numera så flyttar jag tråden till forumet för Windows 10, för den hör inte hemma i forumet för Hårddiskar och liknande, men flyttar den gärna till Windows 7 eller 8 om det stämmer bättre..

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...