-
Liknande Innehåll
-
Av Stuckinmud
Vet inte om detta är korrekt tråd, isf. kanske någon kan korrigera detta?
Fick meddelande att Windows 10 uppdaterats men kräver omstart. Jag startade om den stationära datorn och den startade, jobbade, startade om ett par gånger. Sedan slutade datorn jobba, kändes som uppdateringen kanske skulle vara klar. Men nu bootar datorn inte. Är detta ett vanligt fel vid uppdateringar av Win10? Någon som har någon ide om hur man avhjälper detta problem? Verkar som att uppdateringen felaktigt tagit bort även alla boot(start)-filer (???)
Kan man ladda ber bootfiler via laptopen som jag skriver på nu och lägga på sticka? Kan man koppla ihop laptopen med den stationära och på så sätt tvinga igång den stationära?
-
Av gusmagna
Hej,
Jag skulle vilja använda en extern hd till två olika partitioner på min laptop som jag då och då kopplar till en dockningsstation med två skärmar. På partitionerna kör jag Linux och Windows. Har sökt på nätet, men det är bara gamla trådar jag hittar, så jag gör ett försök här.
Jag vill alltså koppla den externa hd:n till dockningsstationen och sen när jag ansluter min laptop till dockningsstationen så ska jag kunna använda den externa hd:n, oberoende av vilket OS jag kör (Lin/win). Frågan är om det finns ett lämpligt format, som jag kan formatera den externa hd:n till och som fungerar bra för båda eller om jag ska partitionera den externa hd:n och på något sätt koppla "rätt" partition på hd:n till rätt OS?
Tips tas varmt emot!
Tack på förhand!
-
Av TEDDE99
Hej där ute, Det är så att min datamus som är en Steelseries rival 300 har helt plötsligt börjat backa tillbaka till förgående sida när jag scrollar. jätte konstigt. den gör inte bara så när jag är inne på hemsidor. hur ska jag gå till väga? har provat koppla ifrån musen, gått in i steelseries engine och försökt greja men hittar inget fel. någon som haft samma problem?
-
Av DePhaz
Om det här hamnade i fel block så var god flytta. ☺️
I vart fall så har jag nu, efter flera års väntan, beslutat mig för att gå vidare från min gamle Windows dator. Var och när jag skaffar hårdvara är inte bestämt men jag hade en trpd om det för något år sedan. (Väntade då på ett chassi som inte var klart och det lär inte bli klart nu heller men har fixat ett annat chassi).
Jag vill även i fortsättningen köra Windows Vista. Ja, just det! Ni läste rätt! Vill inte se en kommentar om det, det är mitt beslut. Men var köper man detta OS år 2018? Såg att det fanns på ebay men det är ju bättre om det finns "på hemnaplan". Helst nytt. Hur är det att köpa ett "använt" OS? Går det att registrera ett sådant? Är inte licensen förbrukad? Känns som om jag måste fundera lite...🤔
-
Av Morgankane
Har en mus som plötslig började blinka (grönt ljus)
Den har ett mycket snabbt blink, en tiode dels sekund, sen lyser den ca. 1 sek och blinker igen.
Laddade batterierna, inga förändrig. Köpte nya batterier, samma sak.
Har försökt med mjukvara Logitech Unifying utan resultat.
Någon som har erfarenhet av samma?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- Javautvecklare för utveckling av e-tjänster, med placering i NorrköpingÖstergötland
- SystemteknikerNyköping (Kommun), Södermanland, Eskilstuna (Kommun), Södermanland, Katrineholm (Kommun), Södermanland
- NätverksteknikerNyköping eller Eskilstuna
- Sales Account Executive – Public SectorKista, Stockholm
- Chief Technology Officer with a passion for business developmentStockholm (Län)
- Javautvecklare för utveckling av e-tjänster, med placering i Norrköping