Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formaterat datorn och får upp detta fel meddelande


Hejsantobbe

Rekommendera Poster

Hej, har försökt formaterat och återställa min dator nu 5-6 ggr men får upp samma fel varje gång.  Har kollat runt på nätet o testat massa tips men går det inte attfungera. 

Tog en bild så ni ser va det står

 

mvh 

47805940-AA82-480D-ADBE-3ABD8F06F880.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formaterat vad? När du formaterar en disk finns det inget kvar på disken. Då går det ju inte heller att återställa den.

 

(Jo, jag vet att det inte helt försvinner på en formaterad disk, så kommentarer om det är onödiga.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja gjorde återställningen i Windows har gjort det flera ggr utan problem men som sagt denna gång så kom detta upp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju många sorters återställningar i Windows 10 så vilken har du valt?

Kan du tänka dig att göra en helt ren installation av Windows 10, där inget av det som nu finns på C : behålls, med hjälp av ett USB-minne eller DVD-skiva med installationsprogrammet för Windows 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja gick in på inställningar sen återställning och där rensa allt på alla diskar. Sen brukar då det installera allt igen. Har dock inte tillgång till någon annan dator utan sitter på iPad o skriver nu. Jag har inget som ja vill behålla på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju den återställning som rensar mesta möjliga som inte fungerar så jag tror det. Men visst kan du pröva med någon annan återställning (eftersom du skrev att du gjort det flera gånger antar jag att du fortfarande kan välja något annat).

 

Det är ju möjligt att det fortfarande går att göra den återställning till leveransskick som din datortillverkare kan ha skickat med, men också möjligt att det inte går efter återställningarna du har gjort. Den återställningen bygger på att det finns en särskild partition på hårddisken/SSD med installationsprogrammet. Om det går så startar man den återställningen genom att trycka på någon särskild tangent direkt efter att man slår på strömmen. Vilken tangent det ska vara varierar mellan olika datormodeller och därför behöver man läsa i manualen till datorn och den kan man hämta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...