Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bridge


Torparen

Rekommendera Poster

Har laddat hem Bridge allt gick bra ända tills jag försökte öppna. Programmet öppnar några sekunder sedan stänger det ner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är Bridge för program, kan du länka till det?

Har inte hört talas om något bildredigeringsprogram som heter Bridge.

 

Men man kan misstänka att programmet inte är kompatibelt med din dator eller en misslyckad installation av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bridge är ett av Adobes fotoprogram.  Programmet är kompatibelt ej heller misslyckad inst. Men strunt samma, jag har nu bestämt mig för  att göra slut med Adobe. Det är så att man måste betala för fler program än vad jag behöver. Kommer nu att satsa på ett program som har namnet Affinity billigt jämförbart med Adobe Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Torparen:

Bridge är ett av Adobes fotoprogram.  Programmet är kompatibelt ej heller misslyckad inst. Men strunt samma, jag har nu bestämt mig för  att göra slut med Adobe. Det är så att man måste betala för fler program än vad jag behöver. Kommer nu att satsa på ett program som har namnet Affinity billigt jämförbart med Adobe Photoshop. Så för min del kan vi avsluta tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Förmodligen upplevs jag som velig (åldern) men har ångrat mig tänker fortsätta men Adobe. Detta innebär att problemet med Bridge återstår.

Såhär är det: Bridge 9 8 och 7 går att ladda upp, men efter att ha öppnat 9:an och 8:an  så stänger de ned på studs.  men 7:an går bra även övriga Clous-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Absolut inte.

Det är därför Eforum finns för att vi alla skall kunna hjälpa varandra. :)

 

Adobe Bridge kan du hämta och installera förutsatt att du äger licensen, men det kan bli problem eftersom Adobe Bridge är en del i ett system Adobe Photoshop, så kan man inte utan vidare installera Adobe Bridge separat.

 

Men, vilken version av Adobe Bridge?

För dom äldsta versionerna kanske inte är kompatibla med senaste Microsoft Windows 10?

 

Här hämtar du uodate versionen av Adobe Bridge version från Adobes support sajt och du måste välja rätt version för din Photoshop:

https://supportdownloads.adobe.com/product.jsp?product=108&platform=Windows

För att komma åt nedladdningssidan måste du vara inloggad på Adobe m.a.o. ha ett Adobe konto.

 

I annat fall föreslår jag att du hämtar och installerar om din gamla Adobe Photoshop update från Adobe (ps. du behöver ingen licensnyckel för detta, gällande just den utgåvan):

https://supportdownloads.adobe.com/product.jsp?product=39&platform=Windows

 

Denna: Adobe Photoshop 7.0.1 update for Swedish

 

Eller har jag missat någonting här?

Mvh;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt engagemang, så här är dagsläget:

Jag har licens gällande Adobe photoshop  Lightroom  och Bridge. Då det gäller Pht och Lr har jag senaste uppdateringen.

Då det gäller inst av bridge är det såhär: Då jag installerar  9 går inst bra programmet kommer upp på skrivbordet men släcks ner efter några sekunder. Samma sak gäller för ver. 8    . 7:an funkar helt. Det märkliga är att 8 och 9 finns finns kvar på disken då jag klickar på dem öppnar de och stänger ned igen. Nu kommer det skumma:

Då jag högerklickar på filen och öppnar kör med grafikprocessorn därefter integrerad grafik då funkar det.

Problemet är alltså löst dock inte på rätt sätt.

 

 

och väljer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Torparen:

Det märkliga är att 8 och 9 finns finns kvar på disken då jag klickar på dem öppnar de och stänger ned igen.

Kan ju ofta bli problem om man har flera versioner av samma program installerade. Om nu inte Adobe uttryckligen har skrivit att det går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev Cecilia:

Kan ju ofta bli problem om man har flera versioner av samma program installerade. Om nu inte Adobe uttryckligen har skrivit att det går bra.

Nix, det kan jag inte hitta nånstans att det skulle vara ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Kan ju ofta bli problem om man har flera versioner av samma program installerade. Om nu inte Adobe uttryckligen har skrivit att det går bra.

 

Jag har från början inte haft flera versioner på disken. Det började att jag hade 7-an och fick info om att uppdatering var aktuellt. Då jag genomförde uppdateringen till 8-an började eländet. 8-an kom upp på skärmen därefter ner igen. Nåväl 7-an får duga, nu kom det ånyo besked om uppdatering till 9-an samma problem alltså behöll jag 7-an.

Då jag nu tänkte starta Moderskeppets kurs i Bridge visa sig då att 7-an stämde inte med kursens Bridge. Det var av den anledningen jag ånyo försökte uppdatera till 9:an. Nu har jag enbart  9-an på disken kan ej öppna den via Adobe Creative Cloud. Har därför lagt aktuell filikon på skrivbordet, genom att högerklicka på denna och välja  kör med grafikprocessorn därefter integrerad grafik då funkar det.

 Flugfiskaren: det är samma problem som tidigare  men jag bestämde mig för att göra slut med Adobe, man måste betala för  program som jag inte behöver. Valde Afinnity men av skäl som kan utelämnas valde jag att återgå till Adobe (tyvärr)

Jag det blev ett kortare uppsats men förhoppningsvis har jag rätat ut alla frågetecknen. Som jag nämnt tidigare kan jag nu köra 9-a dock med fel metod då jag skall öppna det. Jag kan leva med denna nackdel men prestigemässigt vore det skönt att hitta förklaringen, så ordet är ev ert.

 

PS 22 grader vindstilla. DS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det har varit flera programversioner i datorn så rekommenderar jag att man avinstallerar samtliga och startar om datorn innan man installerar den senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Cecilia:

När det har varit flera programversioner i datorn så rekommenderar jag att man avinstallerar samtliga och startar om datorn innan man installerar den senaste.

Nja menar du att man inte skall följa Adobes anvisning? Alltså enbart göra uppdateringen. Det är så att övriga Adobeprogram funkar med enbart uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men något gick ju uppenbarligen fel med uppdateringen eftersom 7:an var kvar i datorn efteråt och då kan man behöva rensa bort allt för att den senaste versionen ska fungera på bästa möjliga sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK kanske jag uttryckt mig oklart, om vi ser framåt så är det så att jag har enbart 9-an på disken. Kan ej öppna denna på normalt sätt utan

på så sätt som jag tidigare beskrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gällde min dator och jag hade ett problem med ett program där en uppdatering gick fel på något sätt så att jag fick två versioner i datorn så skulle jag välja att noga rensa bort allt av det programmet för att sen installera den senaste versionen på nytt för att vara säker på att den inte var den halvdana uppdateringen som var orsaken till mitt problem. Du gör förstås som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är som vanligt helt överens jag har tagit bort alla versioner, loggat in på Adobe och hämtat hem 9-an på nytt. Men som jag nämnt tidigare måste jag göra en specialare för att öppna. Jag ser gärna fram mot nya tips även om jag kan leva med problemet,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...