Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spel-CD skivor med online registrering?


Mahat

Rekommendera Poster

Jag hittade en låda med övergivna PC-spel som inte skulle vara i våran gemensamma källsortering, som jag undrar om de skulle kunna vara användbara till att spela, ge bort, eller sälja. Då jag har förpackningarna och skivorna undrar jag om deras skivor går att installera på en dator, och kanske koppla upp med ett spelnätverk. Det jag undrar över är om skivorna och/eller spelnyckeln på något sätt skulle vara kopplat till någon online DRM som på något sätt skulle göra skivorna värdelösa, eller i alla fall begränsade om de redan används av någon annan, eller om de fortfarande skulle kunna användas av någon annan genom online uppkopplingar. Det är åtta titlar jag ännu ej lyckats bekräfta om de skulle kunna vara begränsade på det sättet eller ej, dessa är:

 

Rage: Anarchy Edition

Medal of Honor: Limited Edition

Dead Space

Battlefield 2142

Call of Duty: Black OPS

DIablo 3

Battlefield 4

Crysis Warhead

 

Jag frågar om detta på internet först då jag inte orkar testa skivorna var och en för sig och söker snabba svar,  det svaren jag får kan avgöra vad jag gör av skivorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att nedan är spel som kräver onlinekonton och då kan du inte använda licenserna om de redan är kopplade till konto. Men det är ju inte säkert att de är kopplade av någon:

Medal of Honor: Limited Edition

Battlefield 2142

Call of Duty: Black OPS

Battlefield 4

Crysis Warhead

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Alldeles rätt och för att inte riskera något skall du inte ens försöka sälja eller ge bort spelen.

Bara kasta hela samlingen på återvinningen.

 

Visst det går ju om du har ett Origin konto att kontrollera om tex. Battlefield 4 är aktiverat eller inte.

 

Problemet med detta är att kontrollen också ev. om godkänd aktiverar spelet och låser detta till ditt Origin konto. Matar du in koden på fodralet kommer du automatiskt aktivera spelet och då är du låst till att själv använda spelet och då kan du förvisso nedladda detta online - ej installation från skiva -  och spelet tar upp c:a 38GB på disk.

 

Battlefield 4 extremt bra spel förvisso, utvecklat av svenska DICE och ägs av EA.

Ett av världens mest kända/största datorspel genom tiderna när det kom ut 2013.

Så annars nej bara kasta på återvinningen, trist men...

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...