rainerg Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Canon har en massa beteckninga på sina skrivare som "TS ,MG, Primax " m.m Någon som vet vad dessa står för Har en mg7550 men ska köpa en ny vilken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hockke Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Jag vet inget om Canons beteckningar. Min erfarenhet av skrivare är dock att Canon är ett förstahandsval. Inte kanske prismässigt i första hand, men bildkvalitet och mjukvaran är outstanding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 (edited) Pixma tycks bara vara ett samlingsnamn. De som heter MX har faxfunktion. De som heter iP, iX klarar A3. De som heter något med PRO kan skriva ut foton i proffskvalitet. Kvar blir MG-modellerna som inte har ovanstående funktioner. https://www.canon.se/printers/inkjet/pixma/range/ OBS! Urval = hemmabruk. Är användningsområdet "hemmakontor" finns andra alternativ. Edited January 19, 2019 by Mikael63 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rainerg Posted January 21, 2019 Author Share Posted January 21, 2019 På 2019-01-19 på 07:55, skrev Mikael63: Pixma tycks bara vara ett samlingsnamn. De som heter MX har faxfunktion. De som heter iP, iX klarar A3. De som heter något med PRO kan skriva ut foton i proffskvalitet. Kvar blir MG-modellerna som inte har ovanstående funktioner. https://www.canon.se/printers/inkjet/pixma/range/ OBS! Urval = hemmabruk. Är användningsområdet "hemmakontor" finns andra alternativ. Några förslag på andra alternativ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novisan Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 När jag köper nytt brukar jag googla på tester av tex skrivare. Man får då en liten ide om hur man kan jämföra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts