-
Liknande Innehåll
-
Av Mathias G
Någon som vet hur man ändrar förkortningen kr till SEK i Woocommerce för Wordpress?
/Mathias
-
Av Mathias G
Någon som har koll på hur jag får
att byta plats med varandra i WooCommerce för Wordpress. Har googlat men hittar inget som fungerar.
Tack på förhand
/Mathias
-
Av Mathias G
Jag har har modifierat positionen för priset i en webbshop.
Har använt denna kod för att åstadkomma detta.
// Move WooCommerce price remove_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'woocommerce_template_single_price', 10 ); add_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'woocommerce_template_single_price', 25 ); Detta funkar bra så långt som att priset flyttas ner på sidan dit jag vill ha det. Det lilla problem jag har kvar är att jag behöver få bort priset från där de ursprungligen var. Just nu visas alltså priset både på den position den hade innan och den nya positionen.
Någon som vet hur jag gör för att dölja ursprungsläget?
Tittar man på kod snutten så ser den ju ut att lösa problemet men det gör den alltså inte.
Tack på förhand!
/Mathias
-
Av Iuar
Hej! Ska försöka förklara mitt problem så gott det går.
Jag utvecklar en blogg utifrån wordpress/understrap.
Har problem med logotypen. Loggan är enbart av text och jag
tänker därför ha denna i textform på sidan och inte i bildformat.
Nu till problemet: Allt annat anpassas till mobilen men den känner inte av den font jag vill ha
på det viset som datorn visar.
Jag har testat allt från att ta fram .svg filer m.m. och förstår
inte varför datorn känner av css, men inte mobilen? Jag har helt
enkelt kört fast och sänder mitt hopp till er.
Så här ser css-koden ut och den är placerad i header.php just nu.
Loggan och boxen är också placerad i denna fil.
<style> @font-face { font-family: "steelfish" src: url('trivselbloggen.se/wp-content/themes/understrap/fonts/steelfish%20rg.ttf') src: url('trivselbloggen.se/wp-content/themes/understrap/fonts/steelfish%20rg.ttf') format('truetype'), url('trivselbloggen.se/wp-content/themes/understrap/fonts/steelfish_rg-webfont.svg#steelfishregular') format('svg') font-weight: bold; font-style: normal; } .divtrivsel { background-color: #B5E51D; box-sizing: border-box; max-width: 100vw; height: 30vh; padding: 1vh; text-align: center; overflow: hidden; } divtrivseltext { font-family: steelfish; font-size: 15vh; color: #fff; } </style> </head>
-
Av Mathias G
Hej!
Har problem att editera php filer i mitt child tema. Har aldrig varit några problem och inget är ändrat i inställningar eller dyl, mig veterligen.
Får detta meddelandet:
Det går inte att kommunicera med webbplatsen för att kontrollera om det finns några allvarliga, därför har din ändring av PHP rullats tillbaka. Du behöver ladda upp din ändrade PHP-fil på något annat sätt, exempelvis med hjälp av SFTP.
Känns som att det är någon bugg efter någon av Wordpress uppdateringar de släppt?
Installationen ligger på en VPS - Server med linux installerat och apache som webbserver.
/Mathias
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- Javautvecklare för utveckling av e-tjänster, med placering i NorrköpingÖstergötland
- SystemteknikerNyköping (Kommun), Södermanland, Eskilstuna (Kommun), Södermanland, Katrineholm (Kommun), Södermanland
- NätverksteknikerNyköping eller Eskilstuna
- Sales Account Executive – Public SectorKista, Stockholm
- Chief Technology Officer with a passion for business developmentStockholm (Län)
- Javautvecklare för utveckling av e-tjänster, med placering i Norrköping