Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registernyckel


Hockke

Rekommendera Poster

Läste just om att Windows 10 ska börja reservera diskutrymme och hur man kan förhindra det.

Register-nyckeln ShippedWithReserves i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ReserveManager som ska ändras från 1 till 0 finns inte i mitt register. Är det bara nyare uppdateringar som har den eller vad?

Jag har version 1803 av W10 pro 64-bit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyckeln finns väl inte förrän funktionen finns.

 

Så här står det i början av PC för Allas artikel om funktionen:

Citat

I kommande uppdateringar av Windows 10, samt för användare som installerar version 1903 från scratch,

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.713125/windows-10-kommer-borja-reservera-en-del-av-din-harddisk

Det gäller alltså version 1903, inte version 1803.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast varför skulle man vilja stänga av detta?

Citat

Syftet är att garantera att uppdateringar installeras komplett och skydda användarna från problem som kan uppstå med en överfull hårddisk. 

 

Jag ser det som att "Windows katalogen" har ökat i storlek. (eller kommer att öka) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste versionen, men den nyckeln finns inte utan den kommer nog med uppdateringen. Det är bra tycker att man gör på detta viset, även om allt fungerat hos mig, så är det en hel del som drabbats av problem pga. för litet utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack för svaren.

Varför jag vill stänga av funktionen är att jag behöver allt utrymme på disken för egen del. Att investera i större hårddisk är inte aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...