Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt ljud från datorn vid uppspelning


Pelleman Jensen

Rekommendera Poster

Pelleman Jensen

Hej,

Ja har precis köpt en Onkyo Receiver till mitt surroundsystem. Allt fungerar bra bortsett från när ja ska ha ut ludet rån datorn via ett externt ljudkort, Line 6 UX-1.

Jag hade inga problem med detta med mitt förra surroundsystem där jag bara kopplade in det på SAT-ingången och allt lät perfekt.

När jag nu kopplar in RCA-sladdarna på CD-in eller AUX-in så låter det bara gnisslande och konstigt och man hör inte någonting av det riktiga ljudet. Jag ville bifoga en inspelning så att ni fattar, men man får tydligen inte skicka ljudfiler...?

Jag har gått igenom alla möjliga inställningar men kommer inge vart. Är det någon som har en bra lösning på detta?

Tack på förhand! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite förbryllad, du använder ett Line 6 UX-1? Som jag tolkar vara ett så kallat usb-interface. Det betyder att det är till för att ansluta instrument till datorn via usb, inte att få datorn att spela upp ljud till andra enhter. Det verkar finnas en hörlursutgång för att lyssna på det man spelar, men om det ska användas som ljud-ut från datorn är jag osäker på.

 

Har du ett "vanligt" ljudkort i datorn och vad händer om du kopplar det till din receiver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Jag använder det externa ljudkortet för att få ut datorljudet i surroundsystemet, helt enkelt för att jag fått för mig att ljudkvaliteten blir bättre, och detta har som sagt fungerat helt utan problem i mitt förra system. Jag tycker att det är märkligt att det inte fungerar i min senast inköpta receiver, därav inlägget. Jag ska dock prova att koppla datorn direkt in i receivern via hörlursuttaget senare idag. Jag kom själv att tänka på detta innan och ska se om det fungerar bättre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...