Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tillägg för att stoppa reklam i Youtube app


DePhaz

Rekommendera Poster

Hm, ytterliggare en mobil tråd från DePhaz? Jodå, just det. Jag tycker inte om dem eller vice versa. därför kommer det en nu.

 

Go kväll. 

 

Jag har nog redan nämnt denna problematik vid något tillfälle och eftersom jag inte visste exakt vad jag skulle söka på så startar jag en tråd. Jag vill kunna stänga av all reklam som föregår eller är insprängda i filmklippen i Youtube appen. Inte reklam på hemsidor och liknande eller när jag använder Youtube på en vanlig dator (där jag har uBlock). Jag vill kunna stoppa all reklam i mobilappen Youtube. Man håller ju på att bli galen på detta trams. Som ett rent exempel kan jag nämna att jag skulle titta på ett filmklipp (med en hund) som var 1.20 långt. Reklamen som var före (2 klipp) var nästan lika lång som filmen självt! bah, humbugg! Säkert finns det någon app som löser detta. En lättanvänd tack som bara just angriper Youtube appen och inte min webbläsare (Chrome under Android). 

 

Tack på förhand. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig anledning till att många företag, t.ex. Google/YouTube, gör egna appar, som egentligen inte gör annat än att visar webbsidor, är att de då har full kontroll över reklamen inkl. veta att den inte blockeras av adblockers i webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på hur ekonomin ser ut så kan du ju överväga att skaffa Youtube Premium, då slipper du reklam oavsett om du ser via app eller webbsida. Jag har kört det sedan september och tycker det fungerat jättebra hitils.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är väl den enda framkomliga vägen. Men det är ju för jäkligt att man ska behöva betaka flr att bli av med skräpet. Nå, i det fallet får jag väl skriva under på Cecilias inlägg. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...