Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildminiatyr


torparn365

Rekommendera Poster

Plötsligt försvann alla bildminiatyrer och nu visas bara bildprogrammets ikon (foxit). Jag har bockat ur  -visa alltid ikoner aldrig miniatyrer rutan men det fungerar aj. Vad gör jag?

/torparn365

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

Det har hänt mig också tidigare vid nåt tillfälle och tyvärr glömt exakt hur jag löste det då, men har för mig att jag löste det via följande metod.

 

Men börja med att stänga av datorn helt och vänta minst 10. sek innan du startar upp den igen.

Kvarstår problemet så prova att följa denna guide, där det gäller att bygga om Windows ikon cache via Windows egen inbyggda funktion:

Windows Central: Windows 10 thumbnails all messed up? Here's how to fix it!

 

Det finns även en guide på svenska:  Så här återställer du en bruten ikoncache i Windows 10

Men om du känner dig bekväm med att läsa på engelska så föreslår jag att du provar med min första länk ovan.

 

Starta om datorn igen efteråt.

Återkom och berätta hur det gick.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller är det så enkelt att du har råkat ändra inställning i Utforskaren från att visa miniatyrer till att visa ikoner. Kolla i Mappalternativ - Visning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Jag ska försöka med att rensa cachet och blrja om med att spara så får vi se!

Jag kollade rutan och den var avmarkerad för ikoner. Check på den. Kollar första förslaget snart. Tack så länge:-) 

/torparn365

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...