Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Project online installation?


Martassen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har idag installerat Microsoft project online Professional som är en prenumeration få Project. Senaste fasta versionen är Project 2019.

När jag har installerat Project online professional och sedan går in i Arkiv/Konto så står det Project 2016 standard.
Är detta en bugg? Eller har något blivit fel.

 

Ni som vill kan väl bara testa att installera testversionen och se om ni får samma!? (Den som det står 262 kr)

https://products.office.com/sv-se/project/compare-microsoft-project-management-software?tab=1

 

Har suttit i långa köer hos Microsoft och ingen där verkar kunna hjälpa mig hur det egentligen ligger till.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det fungera.

Tog bort och installerade igen. Skumt värre. Nu ser det korrekt ut iallafall.
Den hittade inte mitt nya microsoftkonto och tog mitt andra och såg skumt ut.
Nu hittade den det nya ordentligt verkar det som. Svårt säga vad som gjorde detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig, men undrar om du tidigare haft en äldre version installerad av MS Project Manager?

Innan man installerar MS-Project Manager Pro Online, så bör man ha avinstallerat ev. äldre versioner - dock utan att förlora några av sina egna projekt skapade.

Backup är naturligtvis ett måste.

 

Kan det vara detta som stökade till det?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var något i nån Microsoft Office 2016 där det stod Project 16 nånting som jag tog bort i startmenyn. Jag tog bort allt jag såg i kontrollpanelen bland installationerkring Project  och installera om i iallafall. Tyckte jag hade gjort detta innan. 

 

Rätt mycket mek när man ska kontakta Microsoft. Ringde svenska store men de kunde inte lova svensk support (vilket man aldrig får nu för tiden). Bad snällt de kunde koppla mig rätt men blev som vanligt kopplad till engelsktalande och hade svårt begripa ibland då de kan svara ifrån vilket land som helst. Efter förklarat problemet blev jag ytterligare kopplad till USA tror jag och prata med en tjej som var tydligare. Blev rekommenderad att ringa ett nummer på måndag. 

 

Därefter testade jag igen att installera och det verkade lösa sig. 

 

Min tidigare version av Project var kopplad till ett id och min nya ville på nåt vis ha det kvar och inte mitt nya id tror jag. Hur som helst verkar det fungera nu. Nya id är mitt företag. 

 

Nu står det prenumation vid konto på Project och även i alla program i office365 (Word,excel, PowerPoint, Access, outlook).

 

I alla program finns det lite skillnader på utseende menyer men Access ser ju exakt likadan ut som 2016. Har de inte gjort nåt där alls?

 

När jag öppnade programmen såg de precis ut som 2016 alla men när jag öppna  igen efter tag ändrades utseendet till 2019. I Acces kan jag inte se någon skillnad alls.

 

Har Access noll skillnad? I de andra kan jag ju se liten förändring iallafall på gränssnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar bilder på senaste versionen av programmen.

Access och Project ser helt likadana ut i gränssnittet som 2016 men Excel, Word, Powerpoint ser lite annorlunda ut. Ser ni det?

 

Är det så Access 2019 och project 2019 ser ut?

Jag kan ju tycka att man skulle köra på utseendet på menyer som Excel, Word, Powerpoint har även i Access och Project men det kanske inte är så?

 

Tänkte är bäst kolla eftersom det blev lite tokigt med Project tidigare.

Det står dock 365 på samtliga.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, man avinstallerar alltid från Kontrollpanelen > Program

eller (Windows 10) Start > Inställningar (lilla kugghjulet) > Appar > Appar och funktioner =>  skrolla ned i listan efter programmet i fråga och avinstallera.

Starta om datorn och installera ditt nya program.

 

Men det är inte nödvändigt och skall helst ej göras om det nu fungerar; så då kan du bara lämna allt detta.

Mvh :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis men jag brukar ta bort alltid innan och starta om. Nån miss kanske jag gjorde tidigare.

Fast kolla bilderna. De har ej ändrat gränssnittet alls på Access. Ser du det till skillnad ifrån Excel mfl!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tyvärr inte säga säkert om detta, trots att jag har MS-Office 2016, fast ej heller detaljgranskat allting.

Men fungerar det:  i så fall är det väl inga problem?

Huvudsaken är att du har dina projekt-filer och egenskapade dokument på annan plats.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt funkar. Blev bara lite förvånad man inte varit konsekvent och ändrat utseendet på menyerna över hela Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har varit  rätt hyfsade ändå får jag nog ändå säga: att dom bibehållet funktioner och knappar så långt det gått ända sedan dom införde Ribbon med MS-Office 2007 (år 2011).

Det var ett stort steg då med en massa nya förbättringar gentemot MS-Office 2003

Och nu har man äntligen förbättrat detta och gjort det mer effektivt och t.o.m. mer användarvänligt, trots nya funktioner och annat.

 

theverge.com Jun 13, 2018, Microsoft Office’s new Fluent Design overhaul makes it easier to use

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja absolut.

 

stämmer utseendet på de olika med hur det ska se ut? Excel , Word, PowerPoint har litet annat utseende på menyerna men Access och Project har det inte. Är det så ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Martassen:

Ja absolut.

 

stämmer utseendet på de olika med hur det ska se ut? Excel , Word, PowerPoint har litet annat utseende på menyerna men Access och Project har det inte. Är det så ?

Hur det ska se ut?

I den mån man själv kan skräddarsy hur och vad som skall visas på menyer och annat bestämmer man ju själv, i övrigt vet ej.

 

Förutom att det naturligtvis är helt skilda program i MS-Office sviten som skall utföra helt olika uppgifter och därmed kan det inte bli exakt samma funktionsknappar, utseende och annat i menyer etc.

Mvh

 

Excel 2016 hos mig:

image.thumb.png.f6dbf840f814e97b78cf59a7d43946f8.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kör inte 2016.
Jag kör nu Office 365 och programmen ska se ut som Office 2019. (Inte 2016).
Om du tittar på min bild på hur Excel ser ut på menyerna. Den menyn som är aktiv har en understreck på sig mm.
Detta gränssnitt har även Word, Powerpoint (Som du ser på mina bilder) och lär vara hur den senaste versionerna ser ut men titta på hur Access och Project ser ut. De ser ut som 2016 fortfarande. Är du med?

 

Ska det vara så att Access ser likadan ut som 2016? Eller har det blivit något tokigt med min installation eftersom Access och (Och även Project) ser likadana ut som 2016 fortfarande?

 

Så egentligen är min fråga:
Ska programmen i Office 365 se ut så som mina bilder visar eller är det något knas med Access i min installation(och kanske PRoject också vad gäller utseendet).
Access och Project ser för mycket ut som 2016 kan jag tycka om nu Office 365 nu ska vara senaste versionen.

 

Det kan ju mycket väl vara så att man ändrat utseende på menyer i Word,Excel,Powerpoint 365(Som är 2019) men skippat Access och Project helt vad gäller den biten.

Hoppas jag varit tydlig och att du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej min vän.

Nej, jag förstår inte detta.

Du har en helt perfekt produkt enligt dina önskemål och antagligen krav på vad dessa ingående del-produkter skall utföra.

 

Att haka upp sig på hur själva framträdandet visas anser jag är fel väg att gå. Men vad vet jag?

Själv skulle jag ha struntat i detta och istället koncentrerat mig på att använda verktygen....MS...

 

Mvh :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte bara så alla programmen är i rätt version :-). Eftersom det blev knas tidigare med Project först.
Men det är väl rätt då allting då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Martassen:

Jag tänkte bara så alla programmen är i rätt version :-). Eftersom det blir lite knas tidigare med Project först.
Men det är väl rätt då.

Hej,

 

Bekymra dig inte om huruvida program eller inte är i rätt version.

Det har aldrig varit några problem.

 

Koncentrera dig på det du vill göra nu - och resten löser sig efterhand.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste version av alla Microsoft produkter kommer automatiskt via Windows update i alla fall.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office 365 har alltid de senaste versionerna av programmen men det kan vara så att Microsoft inte ändrat utseendet på just Access menyutseende årgång 2019. Ser man på bilderna är det kosmetisk skillnad på Access och Excel uppe i menyraden. (Grafiska). Om man tittar noga. 

 

Jag har nog nyaste versionerna på alla ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att du har det. :)

 

Access 2016 - Senaste hehe - ja se vad det står...

image.thumb.png.3dc82cf71570e1f6d48a2231557cc466.png

 

Dom har ju regelrätt bra mallar också som är gratis att hämta och använda. Varför uppfinna hjulet två gånger?

image.thumb.png.ee13fdd0cbe543a63b4f76daa8b28b08.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du med på att det är Access 2019 som är den senaste? Inte Access 2019. Har man Office 365 så finns Access 2019 versionen.

Du visar Access 2016 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Martassen:

Är du med på att det är Access 2019 som är den senaste?

Javisst, jag bryr mig inte om versioner, har aldrig gjort - annat än när man måste kunna jämföra för att hjälpa eller få hjälp.Tyckte det var festligt bara att det står "senaste" hehe.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Martassen:

Står inte ”senaste” för senast öppna filer !??

Klart det gör, var ju bara lite humor naturligtvis.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...